به گزارش خبرآنلاین لرستان، آیین اختتامیه ی جشنواره ی تئاتر فجر استانی لرستان، شامگاه دیروز و با حضور هنرمندان ، مسئولین، علاقه مندان به هنر تئاتر و اصحاب رسانه در تالار شهید آوینی مجتمع فرهنگی هنری ارشاد خرم آباد برگزار شد.

در ابتدای این مراسم فرزاد زیدی نژاد، دبیر جشنواره ، به ارائه ی گزارش کار دبیرخانه پرداخت و گفت: لرستان به عنوان آغازگر جشن گفتگوی تئاتر سی و ششمین جشنواره ی بین المللی تئاتر فجر ، از نهم تا سیزدهم دی ماه میزبان ٥ گروه نمایشی از استان های تهران ، مرکزی و خوزستان و ٤ نمایش از استان لرستان بود که این آثار در تالار شهید آوینی و پلاتو شیدای مجتمع فرهنگی هنری ارشاد خرم آباد و تالار مهر حوزه ی هنری استان به روی صحنه رفتند.

سپس حجت الاسلام حمید رضا حنان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ، ضمن تشکر از برگزار کنندگان این جشنواره، گفت: استان لرستان در زمینه ی هنر تئاتر از ظرفیت های بسیار بالایی برخوردار است و از همین روی میزبانی از اولین جشنواره ی تئاتر فجر استانی به لرستان سپرده شد.

وی افزود: هر یک از شاخه های هنر دارای فلسفه ی خاص خود هستند و یکی از فلسفه های هنر تئاتر انعکاس مسائل اجتماعی برای جامعه است و می توان برخی جریانات و انتقاداتی را که به صورت ناخوشآیند منعکس می شوند ، در قالب هنر نمایش و تئاتر به خوبی نشان داد.

در بخش دیگری از این مراسم و به نمایندگی از کارگردانان حاضر در این جشنواره از سعید فیوضی کارگردان نمایش «سولوی مرگ» و عبدالله امیر آتشانی کارگردان نمایش « شب اسرار آمیز » تقدیر شد ، همچنین در بخش پیشکسوتان استان از امیر امانی ، باقر مرادی ، رسول موسی زاده ، بهزاد پاکدل و مهیاره صادقی تجلیل بعمل آمد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 830496
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.