به گزارش خبرآنلاین لرستان، سید عیسی سهرابی تعداد دانش آموزان تحت پوشش این برنامه را در شهر چگنی 419 نفر عنوان کرد و افزود: برنامه ملی شهاب مهمترین برنامه آموزش و پرورش برای شناسایی و هدایت استعداد‌های برتر دانش آموزان است که به صورت هم‌افزا اهداف سند راهبردی کشور را در امور نخبگان و سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش پیش می‌برد.

وی خاطر نشان کرد :‌ دانش آموزانی که دربرنامه شهاب شناسایی می‌شوند، در بستر طبیعی مدرسه آموزش دیده و هدایت می‌شوند و به هیچ وجه از سایر دانش آموزان جدا نمی‌شوند.

سهرابی ادامه داد : شناسایی، جذب ، هدایت ، حمایت تحصیلی، تربیتی و معنوی از صاحبان استعدادهای برتر در بخش دانش آموزی کشور هدف اصلی این برنامه است که از دوره ابتدایی تا پایان دوره متوسطه انجام می‌شود.

سهرابی پرورش استعدادهای برتر و سرآمد و ایجاد ساز و کارهای مناسب برای رشد و بالندگی آنان به عنوان سرمایه‌های ملی و خدادادی، تقویت و درونی کردن هویت دینی و ملی استعدادهای برتردر دوره‌های تحصیلی مختلف آموزش عمومی به منظور احساس مسئولیت برای ایفای نقش سازنده در اعتلای کشور به منظور بهره‌مندی از توانمندی‌ها و قابلیت‌های آنها در تعالی و پیشرفت کشور از اهداف دیگر برنامه ملی شهاب دانست.

رئیس اداره دوره دوم آموزش ابتدایی آموزش و پرورش لرستان در ادامه افزود : در این راستا کارگروه علمی - اجرایی در مدارس ،گزارش تحلیلی ازفراوانی استعدادهای شناسایی شده در حوزه های مختلف درجهت هدایت دانش آموزان انجام می دهندو معلمان هم فعالیت های خود را معطوف به همه دانش آموزان کلاس کرده و دانش آموزان شاخص را به صورت غیر مستقیم و غیر محسوس مورد توجه قرار می دهند.

سهرابی گفت : معلم با استفاده از روش های فعال ، خلاق و گروهی در تدریس ، ارائه پروژه های علمی ، عملی و هنری متناسب با سن و استعداد دانش آموزان ،تشکیل گروه های دانش آموزی همگن ، تشویق و رشد اندیشه های خلاقانه در کلاس وتلاش در جهت پرهیز از بر چسب زدن و توجه ویژه و بیش از حد به دانش آموزان خاص در هدایت دانش آموزان دربرنامه شهاب به عهده دارد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 827628
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.