به گزارش خبرنگار ایرنا، گرچه در اجرای برنامه تحول نظام سلامت در دولت تدبیر و امید در سال های اخیر بسیاری از مطالبات حوزه سلامت به خوبی پاسخگویی شده و کیفیت خدمات این بخش نیز ارتقا یافته است اما به رغم این تغییر و تحول های بخش سلامت ، امکانات فعلی درمانی در شهرستان سلسله با نیازهای جمعیت 80 هزار نفری آن همخوانی ندارد.
یکی از همراهان بیماری که در بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان سلسله بستری است به خبرنگار ایرنا، گفت: متاسفانه بیمارستان شهرستان سلسله به دلیل اینکه پاسخگوی حجم زیاد بیمارستان نیست همیشه با ازدحام بیماران و همراهان آن ها همراه است.
امید حاصلی با بیان اینکه پزشک اورژانس، پزشک عمومی بیمارستان نیز هست، عنوان کرد: به دلیل کمبود فضای فیزیکی و کمبود پزشک خصوصا در روزهای تعطیل ، ازدحام بیماران به حدی است که اغلب منجر به درگیری های لفظی بر سر نوبت دهی بین بیماران و افراد همراه آن ها نیز می شود.
وی با گلایه از کمبود امکانات بیمارستانی، خاطرنشان کرد: بیماران بستری شده بیمارستان در تابستان ها و زمستان ها از سیستم های تهویه بیمارستان ناراضی هستند، اکثر تخت های بیمارستان کهنه و معیوب هستند و حتی پتو و بالشت مناسب برای رفاه حال بیمار بستری شده وجود ندارد.
حاصلی همچنین با ابراز نارضایتی از کمبود پزشک متخصص در بیمارستان سلسله، عنوان کرد: به علت کمبود متخصص فضای بیمارستان در هنگام پذیرش مملو از بیمارانی است که ساعت ها در انتظار نوبت معطل می مانند و بعضا به دلیل اینکه از روستاهای دور شهرستان نیز مراجعه می کنند مجبور هستند به خاطر از دست ندادن نوبت پذیرش خود ناهارشان را در محوطه بیمارستان صرف کنند.
این همراه بیمار ضمن گلایه از نبود امکانات بیمارستانی خاص مورد نیاز بیماران، تصریح کرد: بیشتر بیماران بیمارستان به دلیل نبود امکاناتی از قبیل سی سی یو و آی سی یو و سی تی اسکن اغلب به مرکز خرم آباد ارجاع داده می شوند که آن هم مشکلات خاص خود را دارد.
حاصلی افزود: توقع شهروندان شهرستان سلسله از مسئولان مربوطه برطرف کردن مشکلات پیش روی بیماران شهرستان و به روز کردن امکانات و افزایش متخصصین تنها بیمارستان دولتی شهرستان است.

** یک متخصص جوابگوی تعداد زیاد بیماران نیست
تنها متخصص کودکان بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان سلسله نیز در این باره اظهار کرد: وجود تنها یک متخصص کودکان جوابگوی بیماران شهرستان نیست.
انسیه امیری با اشاره به کمبود امکانات بیمارستانی، عنوان کرد: متاسفانه بیمارستان شهرستان دستگاه های تهویه مناسب و امکانات مربوط به احیای بیماران را ندارد.
وی با اشاره به اینکه کمبود امکانات بیمارستانی باعث می شود که بیماران را به مراکز دیگر اعزام کنیم، خاطرنشان کرد: بیشتر مواقع نیز بیمارستان های مرکز استان بیماران را پذیرش نمی کنند که همین امر سبب سرگردانی بیماران و همراهان آن ها می شود.

** قول مساعد دانشگاه علوم پزشکی برای برطرف شدن مشکلات
رئیس شبکه بهداشت و درمان سلسله نیز با بیان اینکه از تمام ظرفیت های خود برای خدمات‌رسانی به شهروندان شهرستان استفاده خواهیم کرد، گفت: بیمارستان امام خمینی(ره) سلسله در حال حاضر دارای متخصص داخلی، زنان، اطفال، جراحی عمومی، پاتولوژیست، بیهوشی و روانپزشکی است که به مردم خدمات ارائه می‌دهند.
جواد عموزاده با بیان اینکه نبود متخصص قلب یکی از چالش‌های این بیمارستان بود که رفع شد، عنوان کرد: در سطح شهرستان سلسله 45 خانه بهداشت وجود دارد که 9 مرکز بهداشتی درمانی و یک مرکز جامع سلامت شهری نیز در این شهرستان در حال فعالیت و خدمت رسانی به شهروندان هستند.

** 10 درصد بیماران بیمارستان به مرکز ارجاع داده می شوند
فرماندار سلسله نیز با اشاره به کمبود پزشک متخصص و نبود امکانات در بیمارستان امام خمینی(ره) سلسله، گفت: متاسفانه 10 درصد ورودی‌های بیمارستان به دلیل کمبود پزشک متخصص و نبود امکانات کد اعزام می گیرند و به خرم آباد ارجاع داده می‌شوند.
قدرت الله فلاح نژاد با اشاره به کهنه بودن امکانات بیمارستان، خاطرنشان کرد: درمانگاه خیریه‌ای که با همت خیران قرار بود در محوطه بیمارستان احداث شود همچنان بلاتکلیف و نیمه کاره مانده که امیدواریم با پیگیری مسئولان و همت خیران هرچه سریعتر تکمیل و بهره برداری شود.
فرماندار سلسله با اشاره به رعایت عدالت در ارائه خدمات حوزه بهداشت و درمان، عنوان کرد: شهرستان سلسله با جمعیت 80 هزار نفری دارای یک بیمارستان 52 تخت خوابی است که تقریبا حدود 40 تخت نیز شکسته و نیازمند تعمیر هستند و همچنین بیمارستان شهرستان نیازمند متخصص در بخش‌های مختلف، تجهیز امکانات بیمارستانی از قبیل سونوگرافی، سی تی اسکن و آی سی یو است.
وی افزود: انتظار می رود با همت دانشگاه علوم پزشکی و با تعامل و در نظر گرفتن عدالت شهرستانی گوشه‌ای از دستاوردهای حوزه بهداشت و درمان را در سطح شهرستان سلسله نیز شاهد باشیم.

** شهرستان سلسله دارای متخصص در پنج رشته اصلی است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز در این باره اظهار کرد: بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان سلسله در بخش‌های اورژانس، تخت، آزمایشگاه، سی تی اسکن، سونوگرافی، آی سی یو و کمبود پزشک متخصص نیازمند توجه بیشتر است.
کوروش ساکی عنوان کرد: گرچه شهرستان سلسله در زمینه پزشک متخصص دارای 5 رشته اصلی هست اما با جدیت پیگیر رفع مشکلات مردم شهرستان سلسله در این بخش‌ها هستیم.
ساکی با اشاره به بازدید وزیر بهداشت از بیمارستان شهرستان و قول مساعد برای اهدای یک دستگاه سی تی اسکن، خاطرنشان کرد: یک دستگاه سی تی اسکن پیشرفته با همت خیر حوزه سلامت آماده و تفاهم نامه آن امضا شده است که به زودی به بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان فرستاده خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به مطالبات مردم شهرستان سلسله در حوزه بهداشت و درمان گفت: مطالبات مردم شهرستان سلسله در حوزه بهداشت و درمان به حق است و با جدیت دنبال رفع مشکلات آن‌ها هستیم.
با توجه به اینکه سلامت یکی از موضوعات مهم و مورد توجه مسئولان است نگاه برنامه محور حکم می کند با آینده نگری و توجه به سرانه جمعیتی در افق سال های آینده زیرساخت مناسب درمانی برای این شهرستان پیش بینی و محقق شود گرچه دولت به تنهایی قادر به تامین نیازهای حوزه سلامت نیست و حضور هدفمند خیران در راهبردهای سلامت تکمیل کننده زنجیره خدمات دولت و اقدامی با ارزش و محوری است.
7265/6060
خبرنگار: زهرا جمشیدی نسب**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.