عبدالرضا خسروی روزیکشنبه درگفت وگو با خبرنگارایرنا با اشاره به اینکه مجموع جمعیت بیسواد10 تا 49 سال شهرستان بروجرد را سه هزار و 300 تن عنوان کرد وافزود: این نرخ در بین قشر بانوان کمتر از یک درصد و در بین مردان 1.12درصد می باشد.
وی اظهارکرد: هم اکنون 97 کلاس نهضت سوادآموزی برای 431 بیسواد مطلق درسطح شهر و روستاهای بروجرد دایربوده وعلاقمندان می توانند با حضور دراین کلاس ها از نعمت خواندن و نوشتن بهره مند شود.
مسئول نهضت سواد آموزی بروجرد بیان کرد: کلاس های دوره انتقال برای 124 تن و کلاس تحکیم 52 تن وکلاس نهضت سواد آموزی برای 255 تن دایر است.
خسروی اضافه کرد: طرح های نهضت سوادآموزی شامل کتابخوانی، حلقه های کتابخوانی، خود آموز، فرد به فرد و گروهی بوده ومشوق های مالی برای افراد آموزش دهنده وآموزش گیرنده درهرکدام ازاین طرح ها درنظرگرفته شده است.
وی ادامه داد: درپایان دوره سواد آموزی به هرسواد آموزکه موفق به قبولی شود یک میلیون و 440هزار ریال و به آموزش دهندگان درپایان هردوره که سواد آموزموفق به کسب مدرک شود دردوره انتقال هشت میلیون و 400هزار ریال، تحکیم هفت میلیون و 200هزار ریال و سواد آموزی یک میلیون و 300هزار ریال پرداخت خواهد شد.
وی ضمن گرامیداشت هفته نهضت سواد آموزی گفت: انتظارمی رود افراد بیسواد وکم سواد به ویژه قشر10سال به بالا با حضوردرکلاس های نهضت از نعمت خواندن و نوشتن برخوردار شوند.
خسروی افزود: درهفته نهضت سواد آموزی دربروجرد برنامه های مختلفی ازجمله بازدید سواد آموزان از کتابخانه وعضویت رایگان آنها، دیدار با خانواده شهدا وغبار روبی گلزار شهدا صورت خواهد گرفت.
6052/7273 خبرنگار: آمنه صارمی** انتشاردهنده: مقداد بهاروند احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.