به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله سید احمد میرعمادی در خطبه های این هفته نماز جمعه خرم آباد در مصلای الغدیر خرم آباد افزود: تصمیم رییس جمهوری آمریکا واکنش های شدیدی داشته است بطوریکه جهان اقدام ترامپ را اقدامی جاهلانه دانسته و جهالت او را محکوم کرده است.
وی اظهار کرد: تصمیم ترامپ به تعبیر دنیا اقدامی تاسف بار، تهدید آمیز، نقض حقوق مردم فلسطین و نقض آشکار قطعنامه های سازمان بین الملل و اقدامی خطرناک است.
امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه این اقدام رئیس جمهوری آمریکا پیامدهای منطقه ای و بین المللی داشته است، افزود: این اقدام باعث شده که تمام دنیا فلسطین را در راس اخبار و مسائل قراردهند و همه جهان اسلام در این رابطه به یک وحدت و همبستگی برسند.
وی این اقدام آمریکا را پایان صلح و سازش در منطقه عنوان کرد و گفت: این اقدام احساس ضد آمریکایی را در مردم دنیا برانگیخت و موجب به آتش کشیدن پرچم آمریکا در نقاط مختلف دنیا شد.
خطیب جمعه خرم آباد در فرازی دیگر از خطبه های نماز جمعه خرم آباد به سفر وزیر امورخارجه انگلیس به ایران در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: انگلستان یکی از کشورهایی است که همیشه علیه ایران توطئه کرده و سیاست آن تفرقه اندازی و حکومت است.
وی ادامه داد: انگلیس در تمام دوران اخیر جاده صاف کن آمریکا بوده و در مذاکره هسته ای به طور دائم جانب آمریکا را گرفت و همچنان اینگونه است.
نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: وزیر امورخارجه انگلیس برای آزادی 2 جاسوس به ایران سفر کرد و از تعهدات ایران درخصوص مذاکرات هسته ای، جابجایی پول های ایران و بستن قرارداد اقتصادی با ایران سخن نگفت لذا مسئولان باید با حواس جمع رفتارکنند.
آیت الله میرعمادی با اشاره به 25 اذرماه روز پژوهش اظهار کرد: یکی از اساسی ترین نیاز بشر برای پیشرفت و تعالی پژوهش و تحقیقات علمی است چراکه پیشرفت امروز بشر در سایه تحقیات علمی محقق می شود.
به گفته وی پژوهش امروزه دچار چند اشکال است که از نوآوری و خلاقیت لازم برخوردار نیست و بسیاری از مقالات و کتاب ها کپی برداری و انتقال از کتابی به کتاب دیگر است.
وی تاکید کرد که پژوهش ها براساس نیاز جامعه و مردم نیست و ارتباط بین دانشگاه، صنعت و مراکز اقتصادی وجود ندارد و از طرفی اعتبارات پژوهشی در مسیر درست قرار نمی گیرد.
امام جمعه خرم آباد افزود: برای تعالی و توسعه باید نسبت به پژوهش و مقالات علمی ارزش قائل شویم و مقام شامخ پژوهشگران علمی را ارج نهیم چراکه در اسلام دارای مقام والایی هستند.
وی با اشاره به 26 آذر روز حمل و نقل گفت: حمل و نقل در اقتصاد کشور نقش اساسی و زیر بنایی دارد و درجابجایی کالا، انرژی و تمام امور مردم موثر است.
وی با تاکید بر لزوم نهادینه کردن استفاده از حمل و نقل عمومی به صورت یک فرهنگ افزود: حمل و نقل نیروی محرکه پیشرفت و توسعه کشور است که متاسفانه در لرستان فقط از حمل و نقل جاده ای بهره مند هستیم و از حمل و نقل ریلی و راه آهن بهره مند نیستیم.
امام جمعه خرم آباد بیان کرد: مردم لرستان از حمل و نقل ریلی و هوایی محروم هستند و حضور مهمان ها و شخصیت ها در استان دستخوش لغو پروازها است در حالیکه این موارد را باید مسئولان جدی بگیرند.
وی به روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین راهبردهای انقلاب اسلامی ایران وحدت حوزه و دانشگاه است.
وی ایجاد اختلاف بین حوزه و دانشگاه را از سیاست های استعمارگران از جمله انگلیس دانست و افزود: حوزه و دانشگاه 2 مغز متفکر جامعه هستند که اگراین 2 مرکز اصلاح شوند در حقیقت جامعه اصلاح شده است اما اگر باهم اختلاف داشته باشند جامعه دچار انحراف و تفرقه می شود.
امام جمعه خرم آباد با انتقاد از حاضر نشدن برخی از مدیران استان لرستان در آیین های مذهبی، ملی، انقلابی و دینی گفت: همین مدیران در هر محفل سیاسی و حزبی حاضر می شوند و در صف اول عکس می گیرند و پیام طرفداری از یک جناح می دهند تا میز ریاست خود را حفظ کنند.
وی تاکید کرد: در نظام جمهوری اسلامی شایسته نیست که مدیری شخصیت خود را کوچک کند و به افرادی بدون جایگاه خود را بچسباند.
وی افزود: میزهای مسئولیت جمهوری اسلامی میز خدمت است نه میز جناح های سیاسی.
7274/3022
خبرنگار: مریم نریمانی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.