به گزارش ایرنا محمدرضا مودودی روز چهارشنبه در حاشیه آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه لرستان در جمع خبرنگان افزود: سازمان توسعه تجارت، جای دادن پایدار مشوق ها در بودجه سالانه کشور را در دستور کار دارد و در این زمینه برنامه ریزی خوبی داشته است.
وی ایجاد همگرایی بین شرکت ‌ها و ظرفیت ‌سازی تولید را از دیگر اقدامات این سازمان دانست و گفت: در قالب بسته حمایتی و تشویقی صادرات غیرنفتی، منابع صندوق توسعه ملی یعنی رقمی برابر با 23هزار میلیارد ریال با نرخ بهره 11 درصد در اختیار صادرکننده‌ ها قرار گرفت و مقرر شد بانک‌ های عامل نیز 23هزار میلیارد ریال با نرخ 13.5 درصد برای این امر اختصاص دهند.
معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه درمجموع 46هزارمیلیارد ریال از سوی صندوق توسعه ملی و بانک ‌های عامل در قالب بسته تشویقی صادرات غیرنفتی اختصاص پیدا کرده است، افزود: 2 ردیف بودجه از جمله یکهزار میلیارد ریال برای واحدهای تولیدی صادراتی و یکهزارو 200 میلیارد ریال برای مشوق ‌های غیرمستقیم در قالب حمل ‌و نقل، حضور در نمایشگاه‌ های بین‌ المللی، ثبت برند، آموزش، اطلاع‌ رسانی و تبلیغات پیش‌بینی شده است.
مودودی با تاکید بر اینکه این مبالغ متأسفانه به رغم تخصیص یافتن هنوز تأمین منابع نشده اند، اظهار کرد: امیدواریم طی سه تا چهار ماه آخر بتوانیم آن را تأمین اعتبار کنیم.
وی بیان کرد: یکی از علت‌ های افت صادرات در چند ماه نخست امسال کاهش تولید بود لذا ظرفیت‌ سازی یکی از ضرورت ‌های اساسی در کشور است و باید بتوانیم با نگاه به صادرات تولید داشته باشیم.
معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران گفت: باید برند و ظرفیت های ایران در سطح بین ‌المللی معرفی شوند.
وی افزود: در بسیاری از صنایع ازجمله 'های تک' قابلیت رقابت با دنیا را داریم و باید این ظرفیت ‌ها را به نحو مطلوبی معرفی کنیم.
آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه لرستان روز چهارشنبه در سالن آمفی تئاتر اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم آباد برگزار شد و در پایان این مراسم از هشت واحد تولیدی در بخش صنعت، پنج واحد تولیدی در بخش معدن و سه واحد تولیدی در بخش کشاورزی با اهدای لوح، تجلیل به عمل آمد.
3210/3022
خبرنگار: محمد یاراحمدی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.