به گزارش ایرنا ، غلامرضا سلیمانی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود:پنج هزار اثر باستانی در لرستان شناسایی شده که از این تعداد 2 هزار و 344 اثر تاکنون به ثبت ملی رسیده اند و 300 اثر دیگر نیز در نوبت ثبت ملی قرار دارند.
وی با اشاره به شایعاتی اخیر در خصوص قلعه تاریخی فلک الافلاک بیان کرد: ساعاتی بعد از زلزله 21 آبان کرمانشاه به همراه کارشناسان این اداره کل از این بنای ارزشمند بازدید بعمل آمد که در این خصوص به هم استانی های عزیز اطمینان می دهیم هیچ خطری قلعه فلک الافلاک را تهدید نمی کند و این بنای تاریخی استوار ایستاده و خواهد ماند.
سلیمانی اضافه کرد: هر بنای تاریخی نیاز به مرمت دارد و مرمت قلعه فلک الافلاک خرم آباد هم به صورت مستمر در حال انجام است و تاکنون نیز یک سوم طرح استحکام بخشی این بنای تاریخی صورت گرفته است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان با اشاره به اینکه تعدادی از بناهای تاریخی بدون معارض تملک شده و به بخش خصوصی واگذار کرده ایم بیان کرد: تاکنون هفت بنا از شهرهای خرم آباد و بروجرد به منظور ارائه خدمات فرهنگی و صنایع دستی با هدف ایجاد اشتغال ، حفظ و مرمت بنا به بخش خصوصی واگذار شده است.
سلیمانی افزود: درحال حاضر 90 طرح اقامتی با 10 تا 80 درصد پیشرفت فیزیکی در دست ساخت می باشدکه 18 طرح از این تعداد با پیشرفت بیش از 60 درصد از جمله طرح های اقتصاد مقاومتی به شمار می روند که با بهره برداری از آنها تعداد تخت های اقامتی در استان به سه هزار و 500تخت افزایش می یابند.
7274/6060
خبرنگار:مریم نریمانی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.