به گزارش خبرآنلاین لرستان، محمد حسین اردشیر در این جلسه که با محوریت برنامه ریزی امتحانات نوبت اول مدارس برگزار شد، افزود: مدیران مدارس در برنامه تعالی مدیریت مدرسه باید برنامه ریزی درستی داشته و برنامه منسج و دقیقی برای عوامل آموزشی و اداری آموزشگاه ارائه دهند تا با اجرای این برنامه ها نسبت به رفع مشکلات احتمالی اقدام شده و موفقیت لازم کسب شود.

وی با تاکید بر ضرورت ثبت نمرات مستمر دانش آموزان خاطر نشان کرد: بازخورد آموزش در نمرات مستمر دانش آموزان متجلی می‌شود و مدیران باید بر فعالیت دبیران نظارت مستمر داشته تا همکاران در انجام برنامه‌های تعالی فعال بوده و خروجی این امر منجر به ارتقاء کیفیت آموزش در مدارس شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش لرستان با بیان افت آموزشی در برخی مدارس گفت : برای ارتقای کیفیت آموزشی آموزش و پرورش لرستان در نظر دارد آزمون هایی شبیه به کنکور در دروس عمومی اجرا کند و با همکاری مدیران این آزمون ها برای دانش آموزان در دوره پیش دانشگاهی برگزار شود.

اردشیر با تأکید بر اهمیت دروس عمومی در کنکور گفت: اجرای برنامه شبیه سازی کنکور برای دروس عمومی موجب می شودکه دانش آموزان در دروس عمومی عملکرد بهتری داشته و موفقیت بیشتری در کنکور داشته باشند.

وی در ادامه بر این نکته تاکید کرد: باید نسبت به طرح سوالات استاندارد اقدام کرد و به مدیران توصیه کرد به دوره پیش دانشگاهی توجه بیشتری داشته باشند ، کنکور را امری لازم و مورد توجه قرار دهند ، به دروس عمومی توجه کنند و هدف آن ها موفقیت دانش آموزان با تاکید بر برنامه تعالی باشد .

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک خرم آباد نیز با توجه به اجرای برنامه تعالی مدیریت مدرسه گفت : در برنامه تعالی مدیریت مدرسه همه ارکان مدرسه باید فعال باشد؛ زیرا هدف از اجرای برنامه تعالی ، تربیت نسلی خلاق، کارآفرین و توانمند است که در نهایت زمینه موفقیت و خودکفایی را فراهم خواهد کرد.

اسداله عباس زاده در ادامه افزود: در برنامه تعالی باید کار تیمی باشد و مدیر آموزشگاه چشم انداز این برنامه را برای همکاران روشن کند و هدف نهایی آن تربیت دانش آموز در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی در ادامه تاکید کرد: در آزمون ها باید به کیفی سازی و استاندارد آزمون توجه کرد عباس زاده اضافه کرد : در برنامه تعالی دانش آموزان هم باید فعال باشند و مدیریت آموزشگاه مشارکتی باشد یعنی کار به صورت تیمی همراه با همگرایی و هم افزایی باشد وی در ادامه افزود : یکی از مواردی که در برنامه تعالی باید مد نظر باشد حذف بخشنامه های غیر ضرور است و با اجرای این چارچوب می‌توان به موفقیت‌های خوبی رسید.

عباس زاده تصریح کرد: باید مدیر بداند وضع موجود چیست، در چه جایگاهی قرار دارد و نقطه هدف را مشخص کند که می‌خواهد به کجا برسد و در این راه با اجرای برنامه هایی نظیر اقدام پژوهی و برنامه ریزی درست به چشم انداز مطلوب برسد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش ناحیه یک هم با تقدیر از فعالیت همه مدیران و همکاران آموزشی در مدارس گفت: مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک خرم آباد در مسیر درست قرار گرفته و شاهد این امر موفقیت دانش آموزان و همکاران در برنامه های مختلف کشوری می باشد. فرید عبدی بسطامی افزود: البته باید به این نکته توجه داشت که ما نباید به این جایگاه راضی باشیم و باید با آموزش و پرورش استان‌های برخوردار رقابت کنیم و بتوانیم جایگاه های کشوری خود را ارتقا دهیم.

وی در ادامه گفت: باید سعی کنیم در اجرای برنامه‌ها وحدت رویه داشته باشیم اگر در آموزشگاهی برنامه‌ای ابتکاری برگزار می‌شود این برنامه را ارسال کنند تا بتوانیم از تجارب و ایده های برتر همکاران استفاده کنیم.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 806651
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.