به گزارش خبرنگار ایرنا، علی آشتاب روز یکشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان سلسله در سالن جلسات فرمانداری با بیان اینکه رویکرد دولت تدبیر و امید در بحث اشتغال فراگیر توجه به اشتغال و مهارت جوانان است، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین کارهایی که در سال 96 اعلام و اطلاع‌رسانی شد طرح کارورزی بود که در این طرح بالغ‌ بر هفت هزار نفر در سطح استان واجد شرایط شناخته شدند که با پیگیری‌های انجام‌شده 527 واحد پذیرنده در سامانه ثبت‌نام کردند و 185 مجوز صادرشده و 285 نفر از این تعداد نیز موفق به عقد قرارداد در این حوزه کاری شدند.
آشتاب با اشاره به اینکه اجرای طرح کارورزی نوعی پوشش برای ضعف مهارتی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی درزمینه ورود به بازار کار است، افزود: در این راستا کارفرمایانی که از متقاضیان طرح کارورزی استفاده کنند به مدت دو سال از معافیت بیمه‌ ای سهم کارفرما برخوردار خواهند شد.
وی با اشاره به ظرفیت مراکز کاریابی غیردولتی به‌ منظور تامین نیروی کار بنگاه‌های اقتصادی، افزود: 15 مرکز کاریابی در سطح استان وجود دارد که تعداد ثبت ‌نامی‌های این مراکز چهار هزار و 220 نفر بوده که 49 درصد آن‌ها را آقایان و 51 درصد را نیز بانوان تشکیل می‌دهند، تعداد 2 هزار و 221 نفر از آن‌ها دربرش سنی 19 تا 25 سال قرار دارند که حدود 70 نفر از آن‌ها توسط مراکز کاریابی معرفی و جذب بازار کارشده ‌اند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به تسهیلات بند الف و ب تبصره 18 قانون بودجه سال 96 ، تصریح کرد: سهم استان لرستان 463 میلیارد و 300 میلیون تومان بوده که متناسب با جمعیت شهرستان ها و نرخ بیکاری هر شهرستان، توزیع آن انجام شده و دستگاه های شهرستانی باید برای سهمیه خود از استان مطالبه گر باشند.
وی خاطرنشان کرد: در این طرح استان لرستان جزو معدود استان هایی بوده است که علاوه بر 10 رسته ملی توانسته است 38 طرح بر اساس پتانسیل ها و ظرفیت های منطقه در کنار رسته های ملی شناسایی کند.
آخرین اخبار و رویدادهای استان لرستان، ایران و جهان علاوه بر سایت ایرنا لرستان در کانال تلگرامی @irnalorestan نیز منتشر می شوند.
/6060/7265
خبرنگار: زهرا جمشیدی نسب**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.