به گزارش خبرآنلاین لرستان، خدانظر دریکوند با اشاره به تحصیل 3هزار و 750دانش آموز با نیازهای ویژه در استان لرستان افزود: باید تقدیر کرد از زحمات انسان های بزرگی که زمینه بهره مندی این دانش آموزان را از امکانات مناسب آموزشی ، توانبخشی و پرورشی فراهم می کنندو با تلاش های خود آرامش و لبخند را به خانواده های آنان هدیه می کنند.

وی خاطر نشان کرد: دانش آموزان معلول گرچه در زندگی محدودیت هایی دارند.اما در برخی عرصه ها همچون عرصه های هنری ، فرهنگی و ورزشی و مهارتی استعداد و توانی بالقوه دارندو نشان داده اند که می توانند با غلبه بر این محدودیت ها نام و پرچم پرافتخار کشور را در میادین ملی و بین المللی به اهتزار درآورندو افتخارآفرینی کنند.

دریکوند در ادامه این پیام بر تلاش متولیان تعلیم وتربیت برای فراهم کردن امکانات تخصصی و مناسب معلولین ، تامین تجهیزات توانبخشی و ارائه خدمات حمایتی به آنان تاکید کرد و ادامه داد: گرچه در این سالها تنگناهای مالی و اعتباری در آموزش و پرورش مشهود بوده است، ولی در عرصه آموزش و پرورش استثنایی نه تنها این اعتبارات کم نشده بلکه دولت تدبیرو امید مفتخر است که اعتبارات این حوزه را چهار برابر کرده است.

وی در ادامه روز جهانی معلولین را فرصتی مغتنم دانست تا مردم، اندیشمندان، سازمان‌ها و دستگاه‌‌های دولتی و غیردولتی تلاش کنند تا زیر ساخت های جامعه را طوری طراحی و اجرا کنند تا معلولان به راحتی قادر به مشارکت فعال در حیات اجتماعی باشند.

دریکوند تصریح کرد: این روز همچنین فرصتی مناسب برای بروز ، ظهور و معرفی توانمندی ها و استعدادهای بالقوه معلولینی است که از مرزهای محدودیت فراتر رفته‌ و سهمی درخور و شایسته درجامعه ایفا کرده‌اند.

وی درادامه بر این نکته تاکید کرد که هیچگاه نباید از مسئولیت سنگین جامعه نسبت به معلولین غفلت کرد و افزود: گرچه باید از تمام ظرفیت ها برای خدمت به این قشر استفاده کردو خدمت به آنها را اوج عبادت تلقی کرد ، اما در عین حال بایدبا اقدامات پیشگیرانه تلاش شود تا از معلولیت های ناخواسته جلوگیری شودو شاهد تربیت نسلی سالم و بانشاط در جامعه باشیم.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 802210
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.