به گزارش خبرنگار ایرنا مهرداد غضنفری روز چهارشنبه در جلسه تعزیرات و تنطیم بازار در سالن جلسات استانداری بیان کرد: بحث نظارت و پیشگیری نه تنها در حوزه اصناف و بازار بلکه درهمه حوزه ها جدی است و بروز تخلفات در سطح جامعه ریشه در موضوع نظارت دارد و خلا نظارتی نباید مشاهده شود.
وی با بیان اینکه دستگاه های اجرایی مربوطه باید در بحث نظارت مطالبه گری لازم را داشته باشند، افزود: اکنون در برخی موارد 2 واحد صنفی در کنار همدیگر از یک روند مشابه و یکسان تبعیت ندارند و اختلاف قیمت به وضوح در سطح بازار قابل مشاهده است.
وی ادامه داد: تصویب و اجرایی شدن هر اقدام نظارتی و پیشگیرانه در سطح بازار امری لازم است و قابل پیگیری است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان افزود: با همراهی نیروی انتظامی و اتاق اصناف بهترین مکان مناسب جهت استقرار تیم نظارتی در سطح شهرستان خرم آباد در نظر گرفته خواهد و اعتبار مورد نیاز نیز از طریق استانداری تامین خواهد شد.
غضنفری ادامه داد: نظارت بر حوزه بازار از مطالبات افکار عمومی است و نباید رها شود در حالیکه تشکیلات مرتبط باید موظف به بررسی قیمت و کیفیت اجناس بازار باشند.
وی اظهار کرد: حقوق مصرف کنندگان در کنار حقوق تولیدکنندگان محترم است و ایجاد این پایگاه نظارتی در سطح شهر ضرورت دارد و نمایندگان دستگاه های اجرایی مربوطه در این پایگاه مستقر خواهند شد.

**تامین میوه شب عید در لرستان
غضنفری در خصوص تامین میوه شب عید در لرستان ادامه داد: 200 تن سیب و 500 تن پرتغال در استان تامین می شود و با تعامل دستگاه های اجرایی مربوطه مقدمات انجام شده است.
وی بیان کرد: بخشی از میوه های شب عید تامین شده و بخشی نیز تا 30 دی ماه تامین خواهد شد.

**قیمت گندم و نان در لرستان گران نمی شود
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان با اشاره به قیمت نان در سطح استان گفت: در کارگروه ملی تنظیم بازار افزایش حداکثر 15 درصدی قیمت نان مصوب شد ولی به دلیل طرح تدوین طرح جامع قیمت آرد و نان تا زمان تصویب و ابلاغ این طرح هرگونه افزایش قیمت نان منتفی است.
وی با تاکیدبر اینکه با هرگونه افزایش قیمت آرد و نان در سطح استان به شدت برخورد می شود، اظهار کرد : هیچگونه افزایش قیمت نان در سطح استان نخواهیم داشت و در صورت مشاهده هم استانی ها موارد را به واحدهای نظارتی اطلاع دهند.
7274/6060
خبرنگار: مریم نریمانی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.