به گزارش خبرآنلاین لرستان، محمدحسین اردشیر در نشست هم اندیشی روسای آموزش و پرورش و شورای معاونین اداره کل با مدیر کل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت بر نقش مدیران در پیشبرد اهداف سند تحول بنیادین و نقش آنان در اجرای برنامه های تعالی مدیریت مدرسه تاکید کرد و افزود: مدیران مدارس در این برنامه توان کارکنان خود را در سطوح فردی، تیمی و سازمانی مدیریت کرده و ارتقا می بخشند.

وی خاطر نشان کرد: در مدارس مجری برنامه تعالی مدیریت مدرسه ، با تعامل مؤثر میان مدیر وکارکنان انگیزه و تعهد سازمانی تقویت شده و کارکنان فعالیت های مدرسه را در مسیر بهبود مستمر و تعالی قرار می دهند.

اردشیر ادامه داد: در این مدارس تلاش می شود تا با مشارکت فعال دانش آموزان و به کارگیری روش های تدریس مؤثر و منعطف ، بهره گیری از فناوری های نوین آموزشی و راهبردهای خلاقانه ، دانش آموزان را در فراگیری روش های مسئله یابی و حل مسئله ، درک و فهم مفاهیم درسی و شناسایی ارتباط معنایی آن مفاهیم با زندگی و هم چنین کاربرد آموخته ها در زندگی یاری کنند.

اردشیر در پایان تاکید کرد: در این مدارس باخلق ظرفیت های جدید از طریق مشارکت دانش آموزان در تدوین و اجرای برنامه های آموزشی و پرورشی، ضمن وسعت بخشی به اندیشه دانش آموزان، بستر های مناسب را برای بروز استعداد ها، تقویت حس مسئولیت پذیری و اعتماد به نفس ، تلفیق اندیشه و عمل و نیز زمینه های اجتماعی شدن و جامعه پذیری آنان فراهم می شود.

رئیس اداره دوره اول متوسطه آموزش و پرورش لرستان هم بر برنامه ریزی دقیق برای اجرای مطلوب این برنامه تاکید کردو گفت : کارگاههای آموزشی مختلفی برای توجیه مدیران مجری این برنامه برگزار شده و تلاش شده تا مدیران آگاهانه در مسیر اجرا و عملیاتی کردن برنامه حرکت کنند.

یحیی دریکوند افزود: در این برنامه به منظور غنی سازی برنامه ها و تعمیق یادگیری در دانش آموزان ، فعالیت های مکمل و فوق برنامه با توجه به نیازها ، استعدادها و علائق دانش آموزان پیش بینی و اجرا می شود تا ضمن ایجاد فرصت هایی برای کسب تجربه دانش آموزان در درون و بیرون مدرسه ، محیط آموزشی به محیطی پرنشاط و پویا تبدیل شود.

وی در پایان سخنان خود بر این نکته تاکید کرد که در برنامه تعالی مدیریت مدرسه هر مدیری متناسب با شرایط و توان خود تلاش می کند تا اقدامات اصلاحی را برای ارتقای جایگاه آموزشی و پرورشی مدرسه خود به کار گیرد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 799014
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.