سید ناصر هاشمی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: براساس تحلیل نقشه های هواشناسی، از اواخر وقت امروز با ورود سامانه بارشی به نیمه غربی کشور از روز دوشنبه تا روز پنجشنبه علاوه بر ابرناکی و کاهش دماهای روزانه شاهد بارش باران، گاهی رعد و برق، مه آلود بودن هوا و افزایش سرعت وزش باد در سطح استان خواهیم بود.
وی اظهار کرد: از روز سه شنبه تا اواخر چهارشنبه با تقویت این سامانه بر شدت و میزان بارش ها افزوده خواهد شد، علاوه بر این در ارتفاعات مناطق سردسیر بارش برف و آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها دور از انتظار نیست.
هاشمی با بیان اینکه اوج بارش ها در مناطق جنوبی استان شامل شهرستان های پلدختر، رومشگان و قسمتی از کوهدشت خواهد بود گفت: پیش بینی می شود بارندگی ها در این شهرستان و همچنین خرم آباد به طور متوسط 15 تا 20 میلیمتر و در سایر شهرستان ها بین 10 تا 15 میلیمتر باشد.
مدیرکل هواشناسی لرستان افزود: دمای بیشتر مناطق استان به ویژه مناطق شمالی استان مانند شهرستان های سلسله و دلفان چهار تا پنج درجه زیر صفر می رسد.
وی اظهار کرد: میزان بارش ها در لرستان پاییز امسال در مقایسه با سال زراعی گذشته به صورت نقطه ای 55 درصد و نسبت به بلند مدت 92 درصد کاهش داشته است.
با توجه به پیش بینی بارش شدید باران در هفته جاری در شهرستان های پلدختر، کودهدشت و رومشگان ستاد مدیریت بحران در تمامی این شهرستان ها به دستگاه های خدمات رسان اعلام کرده در وضعیت آماده باش باشند.
9872: اله یار محمودی فر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.