مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ثمره کارآفرینی ایجاد فرصت‌های شغلی و تولید ارزش‌های نو در جامعه است

به گزارش خبرگزاری ایلنا از  لرستان، علی آشتاب به مناسب هفته جهانی کارآفرینی در نشست کارآفرینان برتر استان افزود: توجه و اهتمام به موضوع کارآفرینان و مقوله کارآفرینی از یک سو، سبب توسعه اقتصادی کشور و ایجاد فرصت‌های شغلی و تولید ارزش‌های نو می‌شود و از سوی دیگر وضعیت اجتماعی و فرهنگی جامعه را در جهت مثبت متحول می‌سازد.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان هفته جهانی کارآفرینی را فرصتی دانست که تمامی افراد جامعه و بخصوص جوانان به حرکت شتابان کارآفرینی متصل می‌شوند که در این حرکت عظیم ایده‌های جدید برای بهتر انجام دادن کارها و ایجاد مشاغل جدید مطرح می‌شود و می‌تواند جوانان را به ارائه راه‌حل‌های خلاقانه، سازنده و نوین تشویق کند.

وی با تأکید بر شناسایی موانع و مشکلات حوزه کسب و کار و کارآفرینی، تصریح کرد: تمام بخش‌های مختلف باید با تعامل و مشارکت در کنار همدیگر به بهبود فضای کسب و کار کمک کنند.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به اجرای طرح کارورزی افزود: 20 هزار نفر در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که حدود 7هزار نفر از آن‌ها واجد شرایط شناخته‌شده و بنگاه‌های تولیدی بدون اینکه هزینه‌ای برای کارفرما داشته باشد می‌تواند این افراد را به کارگیرند.

وی یادآور شد: عدم مهارت در فارغ‌التحصیلان دانشگاهی زیاد است بطوریکه بالای 60 درصد از افراد دارای مدرک تحصیلی دانشگاهی فاقد هرگونه مهارتی هستند و در مواردی حتی ابتدایی‌ترین اصول در مورد رشته تحصیلی خود را نمی‌دانند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به هفته جهانی کارآفرینی بیان داشت: این هفته از 24 تا 30 آبان ماه ادامه دارد و در نشست‌های هم‌اندیشی و کارشناسی با حضور کارآفرینان برتر استان سعی می‌شود موانع، چالش‌ها و مشکلاتی که در عرصه کارآفرینی در استان وجود دارد موردبررسی قرار گیرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.