به گزارش ایرنا، حجت السلام والمسلمین حسن ترابی درخطبه های این هفته نماز جمعه بروجرد با اشاره به زلزله اخیردرغرب کشورافزود: زلزله یک بلای طبیعی محسوب می شود و تا کنون نیزبا وجود پیشرفت علم وتکنولوژی، بشرتوانایی تشخیص پیش بینی زمان ومکان ان را پیدا نکرده است.
به گفته وی زلزله اخیراستان کرمانشاه به هفت شهر و یک هزار روستا آسیب وارد کرده است و بیش از320 تن کشته وحدود هشت هزارتن مجروح شده اند.
وی اظهارکرد: تاکنون درکشوراقدامات عمده ای درراستای مقاوم سازی بناها دربرابر زلزله صورت نگرفته است و می طلبد دولتمردان با برنامه ریزی جدی اقدامات لازم را برای مقاوم سازی بناها انجام دهند.
امام جمعه بروجرد با اشاره به اینکه دربیشترشهرهای کشورمشکل بافت های فرسوده وجود دارد، بیان کرد: بناهای جدید نیز به علت عدم نظارت دستگاه های متولی سست وغیرمقاوم در برابر زلزله ساخته شده اند که باید این موضوع نیز به صورت دقیق بررسی وآسیب شناسی شود.
حجت السلام والمسلمین ترابی ادامه داد: مصالح ساختمانی که دربناهای تازه تاسیس به کاربرده می شود استانداردهای لازم را نداشته و ناظران نیز به وظیفه خود عمل نمی کنند.
وی با اشاره به همدردی ملت ایران با زلزله زدگان غرب کشورگفت: بعد از وقوع زلزله ملت ایران اسلامی همگی به صحنه آمدند و کمک های خود را به مناطق زلزله زده ارسال کردند که این موضوع بازتاب گسترده رسانه ای در ایران وجهان داشته است.
خطیب نماز جمعه بروجرد بیان کرد: بعد ازبیانات رهبرمعظم انقلاب و دعوت مردم برای کمک به آسیب دیدگان زلزله غرب کشورمردم، دولت، نیروهای ارتش، سپاه، بسیج و نیروهای امدادی به صحنه امدند و کارامداد رسانی را درکمترین زمان ممکن انجام دادند.
حجت السلام والمسلمین ترابی با اشاره 28 صفرسالروز رحلت پیامبر اسلام و2 فرزند معصوم ومظلومش اضافه کرد: بازخوانی عمیق زندگی این بزرگواران هر کدام می تواند گره های بسیاری زندگی ازبشریت را باز کند.
وی اظهارکرد: بشربا وجود پیشرفت های بزرگ در زمینه علم و تکنولوژی متاسفانه در زمینه معنوی و خصلت های انسانی در تاریک ترین اعصار تاریخ به سر می برد.
امام جمعه بروجرد یادآورشد: دنیا پرستان به اسم مدرنیته، جوامع بشری را به سمتی راهنمایی می کنند که جزسقوط ملت چیزی به همراه ندارد.
حجت السلام والمسلمین ترابی اضافه کرد: امروزمسلمانان وظیفه دارند تا با ابلاغ پیام وحدت بخش پیامبراسلام(ص) به جهانیان توطئه های دشمنان را درخصوص هتک حرمت اموزه های دینی اسلام و پیامبرخنثی کنند.
وی بیان کرد: امروزبشردرقرن حاضرتشنه عدالت و جویای حقیقت است وخیلی سریع جذب اسلام می شود و راه نجات خود را در تعالیم اسلامی می داند و این موضوع باعث ترس و وحشت استکبار جهانی شده است.
امام جمعه بروجرد گفت: قدرت های استکباری جهان از نفوذ روزافزون اسلام درجهان هراس دارند وهتک حرمت مسلمانان یکی از دلایل نفوذ اسلام درجهان است.
حجت السلام والمسلمین ترابی افزود: مسلمانان وظیفه دارند تا اسلام، قران و پیامبر را انگونه که حقیقت هست به جهانیان معرفی کنند.
7190/7273 خبرنگار: علیرضا سلیمانی روزبهانی ** انتشاردهنده: مقداد بهاروند احمدی
خبرنگار: علیرضا سلیمانی روزبهانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.