به گزارش ایرنا، سردار علی مویدی روز پنجشنبه در حاشیه آئین اختتامیه کارگاه آموزشی منطقه ای سازمان های مردم نهاد در حوزه اعتیاد و مواد مخدر در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در افغانستان در سال 2017 سطح زیر کشت خشحاش افزایش چشمگیری داشته است.
وی اضافه کرد: پیش بینی می شود امسال 10 هزار تن مواد افیونی تریاک در افغانستان تولید شود که قطعا برای کشورهای منطقه و کشورهایی که از نظر جغرافیایی به افعانستان نزدیک هستند یک تهدید جدی خواهد بود و همین مساله هشداری است که ما باید آمادگی و تلاش بیشتری برای مقابله با این پدیده و معضل اجتماعی داشته باشیم.
سردار مویدی گفت: متاسفانه در افغانستان دولتمردان نسبت به گسترش و توسعه این پدیده اقدامات قابل توجهی نشان نداده اند در حالی که این معضل بعنوان یک تهدید جهانی تلقی می شود و جوامع بین المللی باید پاسخی برای این تهدید داشته باشند.
به گفته وی نظام جمهوری اسلامی در چند دهه گذشته در چگونگی مبارزه با مواد مخدر اقدامات قابل توجهی داشته است.
سردار مویدی با اشاره به برگزاری کارگاه توانمندسازی سمن ها در مقابله با مواد مخدر نیز گفت: هدف از این کارگاه استفاده بهینه از نهادهای اجتماعی در جهت پیشگیری از اعتیاد است و استفاده مفید از این سمن ها در فرایند استفاده از مواد مخدر در راستای رویکرد نظام در مبارزه با مواد مخدر طی سال های اخیر است.
وی افزود: در همین راستا ستاد مبارزه با مواد مخدر تلاش دارد سازمان های مردم نهاد را در خصوص موضوعات و آسیب ها ی اجتماعی بصورت علمی و دانشگاهی نسبت به موضوع حساس کند.
اختتامیه کارگاه آموزشی منطقه ای سازمان های مردم نهاد در حوزه اعتیاد و مواد مخدر با حضور استان های لرستان، ایلام، خوزشتان، همدان ، مرکزی و کرمانشاه پنجشنبه در محل هتل رنگین کمان خرم آباد برگزار شد.
1920/6060
خبرنگاران: بهزاد سلاح ورزی، مهری دریکوند**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.