به گزارش خبرآنلاین لرستان، حجت الاسلام حمید رضا حنان در ابتدای این جلسه ضمن تسلیت فاجعه مصیبت بار زلزله در استان کرمانشاه ، گفت : اینگونه فجایع و مصیبت ها ، هشدارهایی هستند که ما را به خود بیاورد تا در مسیر رضایت پروردگار حرکت کنیم تا جزو صالحین باشیم و راهمان به سمت بهشت موعود هموار باشد.

وی ادامه داد : مهمترین کاری که انسان برای رضایت خداوند باید نسبت به انجام آن اهتمام ورزد در دو چیز خلاصه می شود که یکی ترک محرمات است و دیگری انجام واجبات ، و این موجب عاقبت به خیر شدن انسان و سربلندی وی در روز حساب است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دوم سخنان خود با اشاره به نگاه ویژه ی مسئولین و دلسوزان نظام به موضوع ، فرهنگ ، گفت : ما در حوزه ی کلان فرهنگی به نقشه ی راه و چشم انداز فرهنگی نیاز داریم و باید از شعار و منولوگ گویی پرهیز کرده و با دیالوگ محور بودن و اهمیت دادن به گفتگو و تبادل نظر ، فرهنگ را از شکل دستوری و بایدها خارج کرده و به حیطه ی باور ها برسانیم.

حنان در ادامه نگاه کوتاه مدت به فعالیت های فرهنگی را نادرست ارزیابی کرد و اذعان داشت : حرکت به سمت فرهنگ باور محور یکی از مهمترین نیازهای امروز ماست که در گام اول نیازمند تغییر نگاه متولیان فرهنگ به این موضوع است و در گام دوم ،پرهیز از سطحی نگری و حرکت به سمت فعالیت های عمقی است که می تواند موجب بالاتر رفتن کیفیت و تاثیر برنامه های فرهنگی شود.

وی ادامه داد : نوع نگاه دولت تدبیر و امید و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به فعالیت های فرهنگی و هنری، به خوبی گویای همین موضوع است که برای موفقیت در حوزه ی فرهنگ باید از دادن شعار و آمارهای ساختگی پرهیز و به سمت اخلاق ، عقلانیت، گفتگو و فعالیت های تاثیر گذار در عمق باور جامعه حرکت کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سپس به انعقاد تفاهمنامه های مختلف فرهنگی ، هنری و قرآنی با معاونت های تخصصی وزارت اشاره کرد و گفت : خوشبختانه در سال گذشته و امسال تفاهمنامه های لازم در خصوص اجرای برنامه های مختلف فرهنگی ، هنری ، قرآنی و البته سینمایی را با معاونت های مختلف وزارت منعقد کرده ایم و به دنبال این هستیم که با سپردن مسئولیت برگزاری برنامه های بزرگ به شهرستان های استان ، از تمام ظرفیت های موجود برای رشد و توسعه ی فرهنگی استان بهره ی لازم را ببریم.

حنان در پایان خاطر نشان ساخت : متولیان فرهنگ باید در اولین گام به دنبال ایجاد تغییر در نوع نگاه ، تفکر و اندیشه ی خود نسبت به موضوع فرهنگ بوده و در این صورت است که می توانند مجری فعالیت های ماندگار و تاثیر گذار در سطح جامعه باشند.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 790802
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.