محمدرضا جباری روزسه شنبه درگفت‌وگو با خبرنگارایرنا با اشاره به اینکه تاکنون موردی مشکوک به آنفوانزای فوق حاد پرندگان درمرغداری‌های شهرستان بروجرد مشاهده نشده است، اظهارکرد: طرح آموزش کارکنان واحدهای مرغداری و افرادی که با طیوردرارتباط هستند با همکاری جهاد کشاورزی درحال اجرا است ودراین راستا نیزهمه دامپزشکان وافراد درمعرض خطر واکسینه شده اند.
وی افزود: همچنین به منظورپیشگیری از بروزبیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان دراین شهرستان همه مراکز پرورش مرغ خانگی، باغ پرندگان بروجرد و بازار فروش پرندگان این شهر مورد بازرسی قرارگرفته و ضدعفونی شده است.
رئیس شبکه دامپزشکی بروجرد بیان کرد: دراین راستا همچنین مراقبت ازواحدهای صنعتی و بازدید از تالاب های بروجرد با همکاری محیط زیست انجام شده و از شهروندان انتظار می رود در صورت مشاهده هرگونه پرنده مرده درحاشیه شهرموضوع را به دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند.
جباری اضافه کرد: بیشترویروس بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان از طریق واحدهای مرغ تخم گذارمنتقل می شود که سه واحد در بروجرد وجود دارد.
وی بابیان اینکه تمامی مرغداری‌های شهرستان بروجرد تحت کنترل و نظارت دقیق شبکه دامپزشکی شهرستان هستند، افزود: تاکنون موردی مشکوک به آنفولانزای فوق حاد پرندگان در مرغداری‌های شهرستان بروجرد مشاهده نشده و مراقبت‌ها، واکسیناسیون‌ها و سرکشی‌ها به ‌صورت مداوم حال انجام می شود.
رئیس شبکه دامپزشکی بروجرد تاکید کرد: مرغ‌هایی که به کشتارگاه می‌روند و بسته‌بندی کشتارگاه‌های معتبردارند زیرنظرکارشناس دامپزشکی کشتارشده و تحت نظارت و کنترل هستند.
شهرستان بروجرد دارای 170 واحد مرغداری فعال با ظرفیت تولید سالانه 17هزارتن گوشت مرغ است.
6052/7273 خبرنگار: آمنه صارمی ** انتشاردهنده: مقداد بهاروند احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.