حاتم سلیمانی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای تحقق دولت الکترونیک در سال 1395 طرح جی نف در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به تصویب رسید.
وی استاندارد شدن بانک اطلاعات مکانی دستگاه های اجرایی براساس کدپستی ده رقمی را از مزایای طرح جی نف عنوان کرد و گفت: براساس این طرح دسترسی به اماکن براساس استاندارد تعریف شده جهانی امکان پذیر خواهد بود.
مدیرکل پست لرستان نبود یک آدرس استاندارد در دستگاه های اجرایی را از مشکلات کشور دانست و اظهار کرد: درحال حاضر تمام اطلاعات مکانی دستگاه های اجرایی براساس خود اظهاری است و این مسئله دولت را در اجرای خدمات با مشکل مواجه می کند.
وی دسترسی دولت به هویت مکانی مردم را در ارائه خدمات، ضروری خواند و گفت: در این راستا شرکت ملی پست به عنوان مجری طرح های جی نف و سیماک معرفی شده است.
سلیمانی افزود: در حال حاضر استان لرستان به عنوان پایلوت کشوری در نظر گرفته شده است و در این استان 2 شهر خرم آباد و بروجرد به عنوان پایلوت استانی طرح هستند.
وی نداشتن دسترسی بانک ها به وام گیرنده و ضامن را از مشکلات جامعه امروزی دانست و بیان کرد: چون در اخذ آدرس از مشتریان استاندارد خاصی تعریف نشده و آدرس ها بر اساس خود اظهاری افراد است لذا بانک ها در مواقعی که لازم است به مشتری دسترسی داشته باشند با مشکل مواجه می شوند.
سلیمانی با اشاره به اقدامات انجام شده درخصوص طرح جی نف در استان لرستان گفت: در همین راستا کارگروهی در استان به ریاست استاندار و دبیری پست تشکیل شده است و گزارش عملکرد استان به صورت مستمر به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ارسال می شود.
وی افزود: در شهر خرم آباد 95 درصد نقطه گذاری به اتمام رسیده و بانک اطلاعات بروز شده است.
وی گفت: در سه ماهه اول سال جاری 102 هزار و 723 فقره اطلاعات اماکن شهری و یکهزار و 666 فقره اطلاعات اماکن روستایی در سطح استان به هنگام شده است.
سلیمانی اجرای دولت الکترونیک و جلوگیری از هرگونه تصرفات غیر قانونی در حوزه املاک را مزایای طرح سیماک دانست و گفت: با اجرای این برنامه جلوی هرگونه رفت و آمدهای زائد شهری وبین شهری گرفته می شود.
وی افزود: در راستای اجرای این طرح، 28 دستگاه اجرایی و سه دستگاه نظارتی به طور مستقیم با پست در ارتباط خواهند بود.
وی اظهار کرد: براساس این طرح یک پرونده واحد در حوزه املاک تشکیل و سطح دسترسی برای کاربران تعریف می شود و مدیرمجموعه خواهد توانست بر عملکرد کاری زیر مجموعه خود نظارت داشته باشد و در واقع جلوی هرگونه اظهار نظر شخصی گرفته خواهد شد.
مدیرکل پست لرستان به سرویس کار پوشه ایرانیان اشاره و عنوان کرد: براساس این سرویس ارتباط دوسویه و متقابلی بین فرد و دستگاه ارائه دهنده وجود خواهد داشت و افراد می توانند با ثبت اطلاعات فردی خود از مزایای طرح بهره‌ مند شوند و هرگونه خدمات دستگاه های اجرایی به ایمیل شخصی افراد که قبلا در سامانه تعریف شده ارسال خواهد شد.
در مجموع بیش از507 واحد پستی فعال در استان در استان لرستان وجود دارد.
9872/3022
خبرنگار: اله یار محمودی فر ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.