به گزارش خبرآنلاین لرستان، امین عباسیان رئیس انجمن موسیقی لرستان اعلام کرد: با توجه به وجود جوانان مستعد و پتانسیل موجود در موسیقی لرستان همیشه وجود یک ارکستر بزرگ که بتواند قابلیتهای این موسیقی را معرفی کند لازم می نمود لذا طی رایزنی های بسیار که از طرف مدیر کل ارشاد و معاون هنری ایشان صورت گرفت این مهم محقق شد.

عباسیان گفت: این ارکستر طی یک فراخوان و عضو گیری فعالیت خود را بزودی شروع خواهد کرد و از مزایای آن ایجاد اشتغال برای اعضای ثابت آن، بیمه شدن کلیه اعضا بدون نوبت و رهبری این ارکستر توسط یکی از موسیقیدانهای برجسته کشور می باشد.

رییس انجمن موسیقی استان ، ایجاد موزه ی ملی کمانچه در لرستان را گامی موثر در جهت حراست از میراث فرهنگی و هنری استان دانست و گفت: در این موزه کمانچه های تولید شده در مناطق مختلف کشور و همچنین کشور های همسایه به نمایش در خواهد آمد تا علاقه مندان بتوانند با گونه های مختلف این ساز آشنا شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز موسیقی را میراث معنوی لرستان دانسته و گفت : ایجاد مکتب خانه ی موسیقی با هدف تحقیق و پژوهش در حوزه های مختلف موسیقی استان صورت خواهد گرفت که پس مکاتبات لازم با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز آن صادر گردیده است.

حجت الاسلام حمید رضا حنان افزود : همچنین راه اندازی خانه کمانچه استان و موزه ی ملی کمانچه ایران نیز در دستور کار ما قرار دارد که نیاز است با همکاری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان در خصوص جانمایی و مکان یابی مناسب و در شان پیشینه غنی و کهن موسیقی لرستان اقدام کرده و اعتبارات لازم را دریافت نماییم.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 776949
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.