به گزارش خبرآنلاین لرستان، معاون استاندار لرستان با بیان اینکه یک درصد از اعتبارت تملک دارایی به برنامه‌های پدافند غیرعامل اختصاص می‌یابد، گفت: پروژه‌های اجرایی استان لرستان باید پیوست پدافند غیرعامل داشته باشد.

 دکتر حبیب‌الله خجسته‌پور اظهار داشت: با توجه مختصات سیاسی که در کشور وجود دارد یک سری تهدیدات موردتوجه نظام و کشور ایران اسلامی است از طرفی دیگر به‌واسطه تغییرات اقلیمی، انسانی و طبیعی نیز با مخاطرات طبیعی مواجه هستیم.

وی افزود: هدف از پدافند غیرعامل این است که این حفره‌ها و آسیب‌ها را شناسایی کنیم تا در راستای خدمت‌رسانی به مردم مصون‌سازی در برابر تهدیدات انجام شود.

معاون استاندار لرستان عنوان کرد: کاری که پدافند غیرعامل انجام می‌دهد با مدیریت بحران تفاوت ماهوی دارد و اهمیت در همین تفاوت است چون در پدافند غیرعامل بیشتر می‌خواهیم به سمت آمادگی حرکت کنیم. از طریق پشتیبانی و امداد به‌موقع نسبت به خطرات بیرونی و طبیعی می‌توانیم در مقابل خطرات مصون‌سازی کنیم و به مرحله بحران نرسیم.

دکتر خجسته‌پور گفت: بیش از یک دهه است که بحث پدافند غیرعامل در کشور در دستور کار قرار گرفته و مقام معظم رهبری نیز تأکید ویژه‌ای بر موضوع پدافند غیرعامل دارند. در استان لرستان اقدامات خوبی در راستای پدافند غیرعامل آنجا گرفته است و نسبت به این موضوع حساسیتی در سطح مدیران دستگاه‌های اجرایی و مردم به وجود آمده است.

معاون استاندار لرستان اظهار داشت: در هفته پدافند غیرعامل که از شش تا دوازدهم آبان ماه است بیشتر به دنبال حساس کردن بدنه جامعه نسبت به پدافند غیرعامل هستیم چون خواه‌وناخواه در معرض تهدید قرار داریم و برای غلبه بر این تهدیدها نیازمند انجام اقداماتی درزمینهٔ پدافند غیرعامل هستیم. باید در بخش پدافند غیرعامل فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی به‌صورت عام برای مردم و به‌صورت خاص برای دستگاه‌های اجرایی استان داشته باشیم.

دکتر خجسته‌پور به لزوم ارتباط‌گیری مدیران دستگاه‌هایی اجرایی با مرکز پشتیبانی امداد رایانه استان تأکید و عنوان کرد: این مرکز تابستان امسال رسماً افتتاح‌شده است و مدیران دستگاه‌های اجرایی لازم است در این موضوع نیز توجه لازم را داشته باشند. مانورهای پدافند غیرعاملی که توسط دستگاه‌های اجرایی در استان برگزار می‌شود در شرایط واقعی برگزار شود و صرفاً حالت نمایشی و فیلمی نداشته باشد و حداقل به شرایط واقعی نزدیک باشند.

معاون استاندار لرستان به لزوم تشکیل ستاد نکوداشت هفته پدافند غیرعامل از سوی دستگاه‌هایی اجرایی استان تأکید کرد و گفت: این ستاد در سطح شهرستان‌های استان نیز تشکیل شود. برای فرهنگ‌سازی پدافند غیرعامل در استان لرستان از ظرفیت رسان‌ها استفاده شود و حتی المکان پروژه‌های مرتبط با پدافند غیرعامل در هفته پدافند غیرعامل افتتاح شود.

دکتر خجسته‌پور اظهار دشت: هر دستگاه‌های اجرایی پیوست پدافند غیرعامل را در پروژه‌ها مدنظر قرار دهد در بحث اعتبار آن نیز یک درصد از اعتبارت تملک دارایی به برنامه‌های پدافند غیرعامل اختصاص می‌یابد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 772734
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.