به گزارش خبرنگار ایرنا٬ سید موسی خادمی روز پنجشنبه در جلسه نشست دبیران احزاب و گروه های سیاسی استان لرستان٬ جمهوری اسلامی ایران را نمونه ای موفق از نظام های مردمسالار دینی در جهان دانست و افزود: در حوزه احزاب موفقیت کمتری داشته ایم و باید گفت که نتوانسته ایم به شکلی مطلوب این ساز و کار را با خرده نظام ها و خرده فرهنگ ها هماهنگ کنیم.
وی توضیح داد: مفاهیمی مانند احزاب و دموکراسی حاصل تجارب طولانی بشر بوده که به لحاظ شکلی واژه هایی وارداتی هستند و اگر خواهان موفقیت کامل در جهت گسترش این مفاهیم هستیم راهی جز بومی سازی آنها در پیش رو نداریم.
خادمی افزود: نظام دموکراسی به ابزارهایی مانند مطبوعات آزاد٬ احزاب فعال سیاسی و ریشه دار و پارلمان نیاز دارد و از آنجایی که هر پدیده وارداتی برای موفقیت نیاز به بومی سازی دارد٬ موارد فوق نیز از این قاعده مستثنی نیستند.
استاندار لرستان در ادامه به رقابت های سیاسی پرنشاط بعد از انقلاب در کشور اشاره کرد و گفت: رمز پویایی و نشاط در این رقابت ها٬ عدم تقدم توسعه ها بر یکدیگر است چرا که در نظام های موفق جهان هیچکدام ار ابعاد مختلف توسعه اعم از سیاسی٬ اجتماعی فرهنگی و یا اجتماعی٬ بر یکدیگر برتری نداشته و حرکت آنها بصورت موازی صورت می گیرد.
خادمی بیان کرد:نتیجه رشد ناهماهنگ٬ ظهور توسعه کاریکاتوری است چرا که در این مدل یک بعد از قضیه ابعاد وسیعتری نسبت به سایر عناصر دیگر را از آن خود می کند.
وی ادامه داد: وظیفه همه ما جلوگیری از رشد کاریکاتوری توسعه در کشور است اما نقش خانه احزاب در این مقوله نقشی کلیدی و تعیین کننده است چرا که جلوگیری از زیاده روی های سیاسی که از کارکردهای خانه احزاب است مهمترین عامل بازدارنده در بحث رشد ناهماهنگ سیاسی است.
وی خانه احزاب لرستان را تعبیری از خانه احزاب ایران دانست و خطاب به اعضای این نهاد گفت: کمک به توسعه سیاسی استان٬ هموار ساختن روند سرمایه گذاری و ایجاد وحدت و همدلی در جامعه مهم ترین وظیفه شماست و به یاد داشته باشید که فعالیت های حزبی هرگز نباید پایه های پیشرفت استان و رفاه مردم این منطقه را دچار تزلزل کند.
وی در پایان فلسفه دموکراسی را تحقق خواسته های مردم عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد که با شروع فعالیت خانه احزاب در لرستان از این پس مردم شاهد توسعه همه جانبه در این استان باشند.
7274 / 7264
خبرنگاران: مریم نریمانی / بهزاد سلاح ورزی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.