رضا امینی روز پنجشنبه درگفت وگو با خبرنگارایرنا افزود: این شهرستان با برخوردار بودن از 15هزارهکتار اراضی باغی مستعد وآب و هوای مطلوب تنها دارای یک صنایع تبدیلی و یک سردخانه 9 هزارتنی است.
وی اظهارکرد: امسال تولید سیب در بروجرد 30 هزار تن بوده که نسبت به سال گذشته 60درصد افزایش داشته وسردخانه 9هزار تنی بروجرد پاسخگوی ذخیره سازی آن نمی باشد.
مدیرجهاد کشاورزی شهرستان بروجرد اظهارکرد: برای ذخیره سازی این مقدارسیب زرد و قرمزدرجه یک رایزنی هایی با سردخانه های نهاوند، خرم آباد و اراک صورت گرفته تا این مقدارمیوه درسردخانه های این شهرها ذخیره سازی شوند.
امینی بیان کرد: با توجه به کیفیت بالای سیب بروجرد و دیگرمیوه های این شهرستان هم اکنون افرادی ازکشورهای عراق، افغانستان، پاکستان، هند و روسیه درحال خرید سیب از باغات بروجرد هستند.
وی اضافه کرد: همچنین در حال حاضرخریدارانی ازبرخی ازاستان های کشوردرحال خرید محصولات باغی شهرستان بروجرد برای تامین میوه شب عید هستند.
مدیرجهاد کشاورزی شهرستان بروجرد تاکید کرد: همچنین مجوز احداث سردخانه40 هزارتنی ازسوی بخش های مختلف صادرشده اما به دلیل عدم نبود تسهیلات لازم این مهم تاکنون تحقق نیافته است.
امینی گفت: با توجه به میزان تولید ۹۰ هزارتنی میوه درسال دربروجرد، نیازبه احداث صنایع سردخانه و تبدیلی مهم و ضروری است.
6052/7273 خبرنگار: آمنه صارمی** انتشاردهنده: مقداد بهاروند احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.