به گزارش ایرنا رضا سپهوند روز چهارشنبه در نشست صبحانه سالم با خبرنگاران به مناسبت روز جهانی غذای سالم در سالن جلسات معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان سرطان ها را یکی از دیگر علل مرگ ومیر جوامع بشری برشمرد و افزود: بی تحرکی،چاقی و استفاده از غذاهای غیر ایمن و دور از سلامت را بخشی از علل این بیماری برشمرد.
وی بیان کرد: میزان این بیماری ها در سطح جامعه رو به افزایش و نگران کننده است و از طرفی افراد مبتلا می شوند و از طرفی هزینه درمان به جامعه تحمیل می شود.
وی همچنین گفت: علامت نشانگر رنگی در بسته بندی مواد غذایی نشان دهنده میزان قند،نمک و چربی موجود در فرآورده های غذایی و برگرفته از چراغ راهنمایی است که با سه رنگ قرمز،سبز و نارنجی به مصرف کنندگان هشدار می دهد.
به گفته وی در این راستا جهت تغییر الگوهای تغذیه ای در طی چند سال گذشته نشانگر رنگی را وزارت بهداشت و درمان طراحی کرده و نسبت قند،نمک و اسیدهای چرب ترانس را به مردم هشدار می دهد.
به گفته وی این نشانگر میزان قند و چربی و نمک را به مصرف کننده نشان می دهد تا از وضعیت و ارزش غذایی مواد مصرفی مطلع شوند.
سپهوند بر ضرورت اطلاع رسانی و کاربرد این نشانگر در سطح جامعه و نظارت بر طراحی این نشانگر بر مواد غذایی تاکید کرد.
وی اظهار کرد: یکی از مسائلی که در جوامع بشری مردم را آزار می دهد بیماری های غیر واگیر هستند.
سپهوندبیان کرد: در راستای مبارزه با بیماری های واگیر برنامه های جهانی و کشوری به خوبی تا مرحله ریشه کنی پیش رفته اما آنچه که امروزه جامعه بشری را به چالش کشانده است بیماری های غیر واگیر می باشد.
مدیر نظارت بر مواد آرایشی و بهداشتی نیز گفت: شعار روز جهانی غذا و پیشگیری از مهاجرت از مناطق روستایی از طریق توسعه این مناطق و تامین امنیت غذایی است.
فرزانه حیدری افزود: علاوه بر چسب اصالت و نشانگر رنگی بر بسته بندی مواد غذایی جهت توسعه مناطق روستایی باید افراد در این مناطق ماندگار شوند و صنایع کوچک داخلی و تولید کننده و کارگاه های مواد غذایی را شناسایی می کند.
وی بیان کرد: این واحدهای خرده فروش مواد غذایی تبدیلی یا غیرتبدیلی جهت حمایت شناسایی و دارای شناسنامه می شوند.
حیدری اظهار کرد: همچنین تشویق تولید کنندگان به دریافت نشان ایمنی سلامت مواد غذایی نیز یکی از سیاست های سازمان غذا و دارو است.
7274/6060
خبرنگار:مریم نریمانی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.