محمد خسروی اظهار داشت: تاکنون چهار هزار زائر در سامانه سماح ثبت‌نام کرده است که از این تعداد بیش از دو هزار نفر مدارک خود را تحویل دفاتر زیارتی داده‌اند و هزار و 700 نفر نیز ویزا تحویل گرفته‌اند.

وی بابیان اینکه تلاش می‌شود پس از دریافت مدارک در کمتر از سه روز ویزا صادر و تحویل زائران شود افزود: پرداخت‌ها به‌صورت الکترونیکی است ولی برخی افراد به‌صورت غیرمجاز فعالیت می‌کنند؛ هزینه بیمه اختیاری است و زائران می‌توانند تنها پول ویزا را پرداخت کنند که متأسفانه در برخی شهرها مانند دورود و نورآباد عده‌ای کار دلالی انجام می‌دهند و به‌صورت واسطه پاسپورت زائران را دریافت و به سفارت برده از طریق غیررسمی برای زائران ویزا می‌گیرند که علاوه بر تبعاتی که ویزا دارد و جعلی محسوب می‌شود، متأسفانه بیش از 30 هزار تومان از زائران دریافت می‌کنند که تخلف بزرگی است و از طریق مراجع قضایی پیگیری می‌شود.

مدیرکل حج و زیارت استان لرستان عنوان کرد: کل هزینه ویزا 40 دلار است و معادل ریالی آن هرروز توسط بانک مرکزی در سامانه تعریف می‌شود، 25 هزار تومان نیز هزینه بیمه و خدمات درمانی که هلال‌احمر ارائه می‌دهد و 10 هزار تومان هزینه دفتر خدمات زیارتی است که مدارک را دریافت و ثبت‌نام می‌کنند.

وی بیان کرد: زائران می‌توانند برای ثبت‌نام در سامانه سماح در منزل و یا مراجعه به دفاتر زیارتی این کار را انجام دهند، علاوه بر اینکه 37 دفتر زیارتی کار ثبت‌نام را انجام می‌دهند، در 21 نقطه دیگر این زمینه فراهم‌شده است به‌طوری‌که درمجموع در 58 نقطه استان که شامل تمامی شهرها، بخش‌ها و شهرهای اصلی است دفاتر خدمات پستی، دفاتر خدمات زیارتی و دفاتر موقت کار ثبت‌نام زائران را انجام می‌دهند.

خسروی تصریح کرد: امسال ویزا به‌صورت انفرادی صادر می‌شود به همین خاطر زائران هر چه در ایام اربعین مراجعه کنند شلوغی بیشتر است که توصیه می‌کنیم از هم‌اکنون برای دریافت ویزا مراجعه کنند و مدارک را تحویل دهند.

وی با اشاره به افزایش نرخ ویزا گفت: روزهای اخیر نرخ دلار از سه هزار و 800 تومان به چهار هزار و 50 تومان رسیده و از طرفی چون سفارت عراق صرفاً دلار دریافت می‌کند و بانک مرکزی تقبل کرده معادل نرخ روزانه را از زائران دریافت کند درنتیجه نرخ گرفتن ویزا متغیر است و این مدت که نرخ دلار بالا رفته نرخ ویزا نیز تغییراتی داشته است.

مدیرکل حج و زیارت استان لرستان خاطرنشان کرد: زائران می‌توانند فقط از طریق دفاتر مجاز ویزا بگیرند چون متأسفانه مشکلاتی سال قبل ایجاد شد و افرادی که ویزا از طریق دفاتر مجاز نگرفته بودند و باوجود پرداخت هزینه کامل ولی بیمه نشده بودند و بعداً اتفاقاتی افتاد که بیمه زیر بار هیچ‌کدام از این موارد نمی‌رفت به همین خاطر زائران به دفاتر زیارتی مراجعه و ویزا را دریافت کنند تا بیمه مشمول آن‌ها شود.

وی اظهار داشت: بهتر است زائران به‌صورت گروهی بروند، ویزا انفرادی است ولی اگر افراد به‌صورت جمعی مراجعه کنند خدمات اطلاع‌رسانی، امدادی، اسکان، نقلیه، تغذیه بهتر ارائه می‌شود.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 765058
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.