به گزارش خبرآنلاین لرستان ، نادر همتی در همین راستا در باب همت دانشگاه علوم پزشکی در توسعه زیرساختهای درمانی استان با اشاره به حضور دکتر ایازی قائم مقام وزیر در استان بیان داشت: دکتر ایازی در لرستان گفت: خیرین حوزه سلامت و مشارکت اجتماعی کاری کرده اند،کارستان!و مشارکت های اجتماعی در این استان بایستی به عنوان الگوی کشوری قرار گیرد.

سرپرست معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرد: حدود 234 پروژه بهداشتی و درمانی با مساعدت مقام عالی وزارت که پنجاه درصد آن را تقبل کرده اند و نیز خیرین سلامت که چهل درصد این پروژه ها را به عنوان یک اقدام انقلابی در کشور تقبل کرده اند، به بهره برداری خواهد رسید.

نادر همتی رقم اعتباری این پروژه ها را 175 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود:این پروژه ها شامل 204 پروژه بهداشتی در قالب 104 هزار متر مربع بوده که به نوبه خود اقدامی کم نظیر در کشور به شمار می آید.

همتی اشاره کرد: اگر به یاری خداوند متعال این مراکز بهداشتی و درمانی در استان احداث شده و به بهره برداری برسد تا سی سال آینده دیگر نیازی به بازسازی، مرمت،احداث مراکز بهداشت و مراکز 115 در استان نخواهیم داشت.

سرپرست معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی در خصوص استفاده از ظرفیت های خارج از حوزه بهداشت و درمان به استفاده از ظرفیت قرارگاه خاتم،ستاد اجرایی فرمان امام (ره)،بنیاد برکت و بنیاد مستضعفین و سایر نهاد و ان جی او ها در استان اشاره کرد و افزود:این دسته ظرفیت ها مورد عنایات مقام عالی وزارت و معاونت اجتماعی وزیر قرار گرفته اند.

وی با اشاره به ضرورت و اهمیت احداث مرکز نور در بیمارستان شهید رحیمی خرم آباد تاکید کرد: تا پیش از احداث این مرکز در استان، بیماران سرطانی علاوه بر تحمل بیماری سرطان مجبور بودند برای درمان در سطح کشور دچار آوارگی و سرگردانی شوند که با دلسوزی دکتر ساکی و توجه ایشان به مردم محروم این خطه، مرکز نور به صورت خیریه در بیمارستان شهید رحیمی با اعتباری معادل 1/5 میلیارد تومان احداث شد.

همتی ادامه داد: در این مرکز بیماران سرطانی به صورت رایگان مورد سرویس دهی قرار می گیرند و به هر بیمار سرطانی بین 100 تا پونصد هزار تومان کمک خیریه دارویی تعلق می گیرد.

نادر همتی تکمیل کرد: علاوه بر این به جهت اسکان همراهان بیماران سرطانی نیز با یکی از مهمانسراهای شهر خرم آباد قراردادی منقعد شده است که همراهان بیمار نیز براحتی اسکان یابند و دغدغه اسکان نداشته باشند که از ملزومات رعایت شرایط بیمار و همراه بیماران است.

در خاتمه معرفی مددکار خیریه به همراهان بیمار که نحوی که می توانند از یک تا صد روز مشاوره رایگان بگیرند از دیگر مواردی بود که در باب خدمات ویژه مرکز نور عنوان شد.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 763983
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.