به گزارش ایرنا آیت الله سید احمد میرعمادی روز سه شنبه در گردهمایی یکروزه ائمه جمعه و مدیران شهرستان ها و مناطق اموزش و پرورش لرستان افزود: آموزش و پرورش بزرگترین ظرفیت برای تربیت نیروی انسانی متعهد است و برای رسیدن به این هدف سند تحول بنیادین تهیه شده است.
وی با بیان اینکه در راستای تهیه سند تحولی بنیادین 600 اهل نظر و اندیشه در علوم انسانی و اسلامی حضور داشته است اظهار کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش سرمایه عظیم آموزش و پرورش است که یکباره توسط تفکر لیبرالیسم کنار گذاشته می شود ودر درس شهید فهمیده تغییراتی ایجاد می شود.
وی اظهار کرد: در آموزش و پرورش باید مراقب باشیم که تفکر سکولار نفوذ نکند و با عنوان واگذاری به بخش خصوصی به ریشه های دینی و مذهبی صدمه وارد نشود.
امام جمعه خرم آباد با تاکید بر ضرورت جلوگیری از سیاست زدگی در آموزش و پرورش گفت: تغییر در سیستم آموزش و پرورش نشانگر ریشه های سکولار است و همچنین باید بررسی کرد چه کسی مانع تدریس منابع سند تحول توسط حوزه شده است.
وی افزود: نیروی انسانی متعهد و در طراز مکتب اهل بیت در آموزش و پرورش باید تربیت شود و اجازه کمرنگ شدن معنویت در مدارس را نباید داد.
نماینده ولی فقیه در لرستان اظهار کرد: همچنین نباید گفتمان انقلابی در اموزش و پرورش کمرنگ شود و نیروی انسانی انقلابی در سطح مدارس باید تربیت شود تا شهید فهمیده ها و شهید حججی ها و مدیران متعهد و دلسوز در سطح جامعه رشد کنند.

**160 هزار دانش اموز لرستانی در مسابقات قرآن و احکام شرکت داشته است
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان نیز در این همایش با تاکید بر اینکه تربیت دینی در آموزش شهید حججی ها نقش اساس دارد، گفت: همگان باید پذیرای نقش خود در امر مهم و خطیر تعلیم وتربیت باشند و چراها به خوبی پاسخ داده شود و راهکارها جهت تربیت دانش اموزان در در شان مکتب اسلام و اهل بیت ارائه شود.
خدانظر دریکوند افزود: سند تحول بنیادنی آموزش و پرورش از جانب مقام معظم رهبری ابلاغ شده است و اصول اخلاقی و انسانی در آن مورد تاکید قرار گرفته است.
وی اظهار کرد: سال گذشته چهار هزار دانش آموز لرستانی از حوزه های علمیه سطح استان بازدید کردند و 160 هزار دانش اموز نیز در مسابقات قرآن،احکام و نهج البلاغه و صحیفه سجادیه شرکت کرده است.
دریکوند بیان کرد: همچنین 548 جلسه گفتمان دینی با حضور 23 هزار دانش آموز در سطح مدارس استان تشکیل شده است.
7274/6060
خبرنگار:مریم نریمانی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.