به گزارش خبرآنلاین لرستان، بیرانوند دبیرکل شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در این جلسه گفت: این پنجمین جلسه ی کمیته ی درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر می باشد.

وی ابراز داشت: از مجموعه دانشگاه علوم پزشکی به ویژه معاونت درمان انتظار داریم مانند همیشه نهایت همکاری را با ستاد مبارزه با مواد مخدر داشته باشند.

بیرانوند گفت: یکی از برنامه های ستاد جمع آوری کمپ های غیر مجاز است.

وی ادامه داد: از کمیته ی نظارت نیز انتظار داریم، نظارت های خود را بر روی کمپ های مجاز بیشتر از گذشته انجام دهند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز در این نشست عنوان کرد: امیدوارم با تلاش های دبیر جدید شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شاهد تحولات بهتر در این حوزه باشیم.

دکتر ساکی گفت: کار مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد فوق العاده سخت و پر تنش است ضمن این که ترک اعتیاد کار ساده ای نیست و برای تحقق آن چالش های زیادی را فرارو دارد.

وی ابراز داشت: ترک اعتیاد اجرایی هیچ وقت چاره ی کار نبوده و برای موفقیت در کار نیاز به برنامه ریزی های بلند مدت وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان همچنین گفت: مواد مخدر صنعتی معضلی است که متأسفانه طی چند سال اخیر مشکلات زیادی را برای جامعه به وجود آورده است.

دکتر ساکی ادامه داد: کشور ما یکی از کشورهایی است که بیشترین هزینه را برای مبارزه با مواد مخدر دارد و به کرات شهدایی در این راه جان خود را نثار مبارزه با این پدیده ی شوم کرده اند. وی تأکید کرد: در این راه نیاز است که سازمان ها و نهادهای مختلف همکاری و هماهنگی ویژه ای با یکدیگر داشته باشند و اینجاست که نقش شورای هماهنگی فوق العاده پررنگ و حیاتی به نظر می رسد.

ساکی اظهار داشت: با این وجود ضرورت وجود سازمان تخصصی مبارزه با مواد مخدر در رأس این برنامه در کشور احساس می شود.البته این کار کارشناسی است و نیاز به مطالعات تخصصی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم با هماهنگی و استفاده از نظرات کارشناسی بتوانیم آمار این پدیده ی شوم اجتماعی را پایین بیاوریم.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 759395
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.