به گزارش خبرنگارایرنا، علی کورانی فردرکارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان بروجرد که درفرمانداری شهرستان برگزارشد، افزود: اشتغال و تولید با زندگی مردم ارتباط مستقیم وتاثیرگذاردارد که دراین راستا نباید آمارسازی صورت گیرد.
به گفته وی مسئولان باید برای ایجاد اشتغال پایدارتلاش کنند ازظرفیت بخش خصوصی درتحقق این مهم استفاده شود.
فرمانداربروجرد اظهارکرد: رفع مشکل اشتغال درجامعه می تواند همه مشکلات فرهنگی واجتماعی را حل و فصل کند و تنها راه حل آن است که مسئولان با ایجاد جاذبه سرمایه گذاران را برای اشتغال تشویق کنند.
کورانی فراضافه کرد: آمار بیکاران وافرادی که برای آنها شغل ایجاد می شود درکشورهمخوانی ندارد و بدین ترتیب همواره آمار بیکاران تغییرخاصی ندارد.
وی با اشاره به اینکه جذب سرمایه گذاربرای ایجاد اشتغال پایدارباید دردستورکارهمه مسئولان قراربگیرد ادامه داد: اعتبارات بانکی نمی تواند مشکل اشتغال را حل و فصل کند لذا برای ایجاد شغل پایدارچاره ای جز رفع مشکلات سرمایه گذاری نداریم.
معاون استاندارلرستان و فرماندارشهرستان بروجرد بیان کرد: رسانه ها نیزباید در راستای ایجاد فرهنگ سازی و آگاهی بخشی برای جذب سرمایه گذاردر شهرستان تلاش کنند تا بتوانیم آماربیکاری را کاهش دهیم.
رئیس اداره تعاون، کارو رفاه اجتماعی بروجرد گفت: تعهد اشتغال درسال 96 سه هزار و 341 تن برای همه دستگاه های اجرایی است که از این تعداد در 6 ماهه نخست امسال یک هزارو 189 تن شغل ایجاد شده است.
عبدالعلی گیوکی افزود: برای سند توسعه اشتغال شهرستان بروجرد درسال جاری 37 میلیارد ریال ازبخش دولتی، 304 میلیارد ریال از بخش خصوصی و سه هزار و 46 میلیارد ریال از منابع بانکی در نظر گرفته شده است.
به گفته وی کل مبلغ پیش بینی شده درسند توسعه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان بروجرد هشت هزار و 606 میلیارد ریال می باشد.
وی اظهارکرد: ازمبلغ کل در نظر گرفته شده برای ایجاد اشتغال درشهرستان بروجرد در 6 ماهه نخست امسال سه هزار و 388 میلیارد ریال تاکنون پرداخت شده است.
وی اضافه کرد: در 6 ماهه نخست امسال 58/35 دهم درصد اشتغال در شهرستان بروجرد رشد داشته است.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در راستای اجرای طرح راستی آزمایی اشتغال در شهرستان بروجرد تاکنون 51 مورد نظارت انجام شده که تا پایان سال باید 320 مورد نظارت بر راستی آزمایی اشتغال انجام شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا درادامه جلسه کار گروه اشتغال شهرستان بروجرد سهم دستگاه های مختلف در ایجاد اشتغال بررسی و تصمیم گیری شد.
7190/7273 خبرنگار: علیرضا سلیمانی روزبهانی** انتشاردهنده: مقداد بهاروند احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.