به گزارش خبرآنلاین لرستان، خدانظر دریکوند افزود: اعتبارات دستگاه تعلیم و تربیت متناسب با رسالت و انتظارات از این دستگاه نیست و ضرورت دارد تا سایر دستگاههای اجرایی ، خانواده ها و خیرین مشارت کنند و آموزش و پرورش را در این مسیر خطیر یاری کنند . دریکوند، با تاکید بر ضرورت توجه همه جانبه مسئولان ارشد استان به آموزش و پرورش و تقویت اعتبارات این نهاد، افزود: کم بودن اعتبارات، آموزش و پرورش را با چالش مواجه کرده است.

وی بیان کرد: امسال همزمان 320 هزار دانش آموز درقالب چهار هزارو 207 آموزشگاه و 14 هزار کلاس درس به همراه 28هزار فرهنگی سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

دریکوند با اشاره به برخی مشکلات آموزش و پرورش استان، بیان کرد: وجود ٢٧٠ مدرسه زیرنرم از جمله مشکلات آموزش و پرورش استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان، اظهار کرد: همچنین وجود تعداد سه هزار مدرسه چند پایه و ٨ هزار میلیارد بدهی از دیگر مشکلات آموزش و پرورش استان است.

دریکوند در ادامه سخنان خود به مشارکت گسترده مردم در تعیین سرنوشت آینده خود اشاره کردو ادامه داد : مردم جهت‌گیری اعتماد اجتماعی خود را در انتخابات نشان می‌دهند و ما موظف هستیم در راستای این اعتماد پیش برویم.

وی به تلاش ، جدیت و پیگیری های مستمر متولیان تعلیم و تربیت برای ارتقای جایگاه آموزش و پرورش اشاره کردو ادامه داد: در همین راستا سال گذشته توانستیم پنج رتبه جایگاه استان را تغییر و در شاخص آموزشی از رتبه 31 به رتبه 27ارتقا دهیم .

دریکوند اضافه کرد: همه ما می‌خواهیم مسیر توسعه استان را رقم بزنیم و باید بدانیم آینده جامعه، در امروز آموزش و پرورش و باورهایی که در این نظام بوده نهفته است.

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان یادآور شد: در آموزش و پرورش می‌خواهیم انسانی شاخص که نگاه به توسعه داشته باشد و دارای ویژگی‌هایی چون کارآفرینی، اخلاق نیکو ، صداقت ، پرسشگری ، اهل تحقیق و پژوهش ودر یک کلام شهروند مطلوب را تربیت کنیم.

وی با تاکید براینکه سرمایه انسانی فعال نخواهد شد مگر اینکه سرمایه اجتماعی شکل بگیرد و تحقق این مهم در تغییر نگرش درست به توسعه شکل می گیرد ؛ عنوان کرد: اگر اعتماد اجتماعی شکل نگیرد سرمایه اجتماعی ایجاد نشده و توسعه‌ای شکل نمی‌گیرد.

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان خاطر نشان کرد: همه دستگاه‌ها باید در راستای شکل‌گیری سرمایه اجتماعی با آموزش و پرورش همکاری کنند و با آن هماهنگ باشند تا اعتماد اجتماعی شکل بگیرد.

وی گفت: مردم جهت‌گیری اعتماد اجتماعی خود را در انتخابات نشان می‌دهند و ما موظف هستیم در راستای این اعتماد پیش برویم.

دریکوند با اشاره به اینکه در آموزش و پرورش به دنبال تربیت نیروی انسانی با خصوصیات والا هستیم، تصریح کرد: ما سال‌های سال چنان درگیر تست و کنکور بودیم که فراموش کردیم افراد فارغ از شغلی که می‌خواهند داشته باشند باید مهارت‌های فردی، اجتماعی و مهارت زندگی کردن را یاد بگیرند و این قضیه سبب آسیب‌هایی به جامعه شد.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان ادامه داد: در آسیب‌شناسی که انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که والدین سبک‌های فرزند پروری را نمی‌دانند و لذا با حضور ۱۷۰ مدرس آموزش خانواده ، مهارت فرزندپروری را به والدین آموزش می‌دهیم.

وی افزود: همچنین در این آسیب شناسی مشخص شد که مهارت‌های اجتماعی و زندگی افراد ضعیف است و در این راستا با کمک دستگا‌هایی چون بهزیستی سعی داریم این مهارت‌ها را به دانش‌آموزان بیاموزیم.

دریکوند در خاتمه با بیان اینکه نباید هیچ مانعی در مسیر ادامه تحصیل دانش‌آموزان به وجود آید، افزود : ما معتقدیم که نباید مانع از تحصیل دانش آموزان شد و نمی پذیریم که دانش آموزی به واسطه فقر ، محرومیت و یا هر دلیل دیگری بخواهد از ادامه تحصیل بازبماند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 753436
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.