به گزارش ایرنا سرهنگ صفر عبدالوند روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان پلدختر افزود: همیاران محرم از بین هیات های مذهبی انتخاب شده اند و در برقراری نظم و امنیت آیین های عزاداری با پلیس همکاری می کنند.
وی اظهار کرد: پلیس تمام تلاش خود را برای پوشش کامل عزاداری هیات های مذهبی در شهرستان به کار می گیرد.
فرمانده انتظامی پلدختر همچنین خواستار همکاری هیات های مذهبی برای برقراری نظم و امنیت در آیین های عزاداری شد و افزود: برای برقراری نظم و امنیت آیین های مذهبی در ایام محرم تعامل و همکاری دوسویه پلیس و مردم لازم است.
وی بر لزوم استفاده از شیوه های درست عزاداری از سوی مردم در ایام محرم تاکید کرد و گفت: لازم است اعضای هیات های مذهبی و اقشار مختلف در اجرای این مهم و ایجاد آرامش در ایام محرم توجه و همکاری ویژه داشته باشند.
سرهنگ عبدالوند افزود: استفاده از ابزارآلات موسیقی، حمل علامت، چهلچراغ، تصاویر تمثال ائمه اطهار ساخت دست مسیحیت و حمل بلندگوهای بزرگ در آیین سوگواری امام حسین (ع) ممنوع است.
وی اظهار کرد: گل مالی خودروها و شعار نویسی به دلیل اینکه در اصالت خودرو تغییر ایجاد می کند، ممنوع است.
وی با بیان اینکه سوگواران سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالحسین(ع) باید شان و منزلت ماه محرم را رعایت کنند، اظهار امیدواری کرد: باید برای پیاده کردن فرهنگ عاشورا تلاش شود.
فرمانده انتظامی پلدختر افزود: به منظور حفظ آرامش شهروندان مراسم عزاداری حسینی (ع) تا ساعت 23 ادامه خواهد داشت و پس از آن سلب آسایش و آرامش شهروندان را به همراه خواهد داشت لذا هیات های مذهبی رعایت حال کسانی که در خانه افراد مریض دارند را داشته باشند.
شهرستان پلدختر دارای 135 هیات مذهبی است که در سمانه طوبی ثبت شده و به طور رسمی فعالیت خود را انجام می دهند.
شهرستان پلدختر در 120 کیلومتری جنوب غربی مرکز استان لرستان واقع شده است.
آخرین اخبار و رویدادهای استان لرستان، ایران و جهان علاوه بر سایت ایرنا لرستان در کانال تلگرامی @irnalorestan نیز منتشر می شوند.
7272/3022
خبرنگار: فاطمه مهرابی** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.