سید احمد موسوی: به گزارش خبرآنلان لرستان ،حضور موفق سوارکاران لرستانی در تیم‌های ملی و کسب عناوین مستمر قهرمانی لرستان در مسابقات کشوری، لرستان را به یکی از استان‌های پیش‌رو در این رشته ورزشی تبدیل کرده است.

 بنابراین، استان با داشتن این تاریخچه می‌بایست از نظر امکانات و فضاهای آموزشی، ورزشی برای سوارکاری سرآمد کشور باشد و با حمایت از بخش خصوصی همچون دیگر استان‌ها که سابقه‌ی به مراتب کمتری نسبت به لرستان دارند رشته سوارکاری را به صنعت اشتغال‌زای سوارکاری مبدل کنند.

 با این حال رویت اوضاع برخی مکان‌های نگهداری از اسب استان واقعیت دیگری را نشان می‌دهد که دل هر لرستانی علاقه‌مند به ورزش را به‌درد می‌آورد و بی‌تدبیری و بی‌توجهی مسئولان، رکود این صنعت اشتغال‌زا در استان را بیش از پیش نمایان ساخته است.

 نگارنده طی بازدید میدانی که از یکی از مکان‌های پرورش اسب داشتم، نه تنها محل نگهداری اسب‌ها مناسب نبود و در شان سوابق این رشته در لرستان نیست بلکه به اسارت اسب‌ها پی بردم نه پرورش اسب.

 بخش خصوصی که با سرمایه شخصی، چندین راس اسب را با هزینه‌های هنگفت پرورش داده بر اثر عدم حمایت‌های مسئولان و بی‌نتیجه ماندن پیگیری‌ها توان و انگیزه‌ای برای توسعه آن ندارد.

 شخص پرورش‌دهنده که میلیون‌ها تومان سرمایه‌ی شخصی خود را در آن‌جا صرف کرده و هیچ‌گونه حمایتی از جانب مسئولان ندیده بر اثر عدم حمایت مسولان و بی‌انگیزگی زیاد حاضر به انجام مصاحبه نشد!

 در جهت آگاهی از وضعیت پرورش اسب و بی‌توجهی مسئولان خصوصاً مسئولان ورزشی که مدام صحبت از عملکرد درخشان خود در کشور به میان می‌آورند (اما واقعیت چیز دیگری است) تصویر گرفته شده را برای قضاوت مخاطبان عزیز در ذیل آوردیم، امید است مدیریت ارشد استان، شخصاً ورود کرده و به برخی بی‌تدبیری‌ها در دولت تدبیروامید پایان دهد!

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 747887
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.