به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله میرعمادی در آیین گشایش دوازدهمین نمایشگاه کتاب لرستان٬ کتاب را محصولی ماندگار و سند تفکر دانشمندان دانست و افزود: قضاوت درباره فرهنگ هر کشور از طریق محصولات فرهنگی آن کشور انجام می شود پس فرهنگ مطالعه باید در دستور کار همه آحاد جامعه قرار گیرد.
وی به بیان ارزش کتاب از دیدگاه اسلام پرداخت و گفت: کلمه کتاب بیش از 200 مرتبه در قرآن ذکر شده که همین موضوع نشان از جایگاه ویژه کتاب در اسلام است.
آیت الله میرعمادی افزود: اگر به دنبال گسترش تمدن اسلامی در سراسر نقاط جهان هستیم راهی به غیر از تقویت فرهنگ کتاب خوانی در پیش روی ما نیست.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان نیز در این آیین اهمیت کتاب در دولت تدبیر و امید را یاد آور شد و گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون 11 نمایشگاه کتاب در لرستان برگزار شده که از این تعداد چهار نمایشگاه آن مربوط به دولت تدبیر و امید است.
حجت الاسلام حمیدرضا حنان سیاست دولت را حمایت قاطع از نشر کتاب عنوان کرد و افزود: هرچه که به کتاب اهمیت دهیم به همان میزان نیز شاهد رشد شاخصه ها در زمینه های مختلف اجتماعی٬ اقتصادی٬ سیاسی٬ ورزشی و فرهنگی خواهیم بود.
دوازدهمین نمایشگاه استانی کتاب لرستان پیش از ظهر امروز با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار لرستان، محمد سلگی سرپرست معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و برخی از مدیران دستگاه های اداری در محل مصلی الغدیر خرم آباد افتتاح شد.
در این نمایشگاه 400 ناشر از سراسر کشور با 45 هزار و 200 عنوان کتاب حضور دارند.
7264/3022
خبرنگار: بهزاد سلاحورزی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.