حجت الاسلام سعید مهدوی امین روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه 2هزار و 500هیات مذهبی این استان در سامانه طوبی ثبت شده اند، اظهار کرد: هیات های مذهبی باید تحت هر شرایط برای برپایی مراسم های ماه محرم مجوز داشته باشند.
وی به فعالیت 2 هزار و 500 مداح نیز در لرستان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در لرستان مداحی انحرافی و یا سخنرانی های جناحی توسط مداحان تاکنون صورت نگرفته است.
وی با بیان اینکه جایگاه هایی که برای عزاداری هیات ها مورد استفاده قرار می گیرند باید در سامانه ثبت شوند گفت: برخی آیین ها در لرستان برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی با برگزاری همایش اصلاح خواهند شد.
حجت الاسلام مهدوی امین همچنین به توزیع نذورات مردمی در هیات ها در ماه محرم اشاره کرد و گفت: مردم باید نذورات را که آثار موثری در ترویج دین دارد را بدون اسراف و هرگونه زیاده روی در ظروف یکبار مصرف توزیع کنند.
وی به اعزام 600 مبلغ از خارج استان به مناطق محروم لرستان اشاره کرد و ادامه داد: تعداد 500 مبلغ و 300 مبلغه مقیم استان نیز در دهه اول ماه محرم برای تبلیغ به مناطق مختلف روستایی در لرستان راهی خواهند شد.
مهمترین اخبار و رویدادهای استان لرستان علاوه بر سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی استان لرستان به نشانی http://www.irna.ir/lorestan در کانال تلگرامی irnalorestan@ نیز منتشر می شوند.
3210/6060
خبرنگار: محمد یاراحمدی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.