حمیدرضا کرموند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: انشعابات غیرمجاز باعث ضایع شدن حق شهروندان شده چراکه شرکت آب و فاضلاب با در نظر گرفتن میانگین جمعیت هر منطقه آبرسانی را انجام می دهد.
وی ادامه داد: هدر رفت آب یا همان پرت آب در استان 30 درصد می باشد که باید با توجه به کم آبی در کشور و استان همواره صرفه جویی را مدنظر قرار داد.
کرموند بیان کرد: برداشت‌های بی‌رویه بیشترین سهم را در بروز بحران کم‌آبی به خود اختصاص داده‌ و صرفه‌جویی در مصرف آب طی سال‌های اخیر در دستور کار و توصیه‌های کارشناسان قرار گرفته است.
مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب شهری استان لرستان با بیان اینکه سالانه 110 میلیون مترمکعب آب از منابع آبی در لرستان برداشت می شود، گفت: 80 میلیون متر مکعب آب توسط مشترکان لرستانی در سال گذشته مصرف شده است.
امروزه کارشناسان کم آبی را بعنوان چالشی برای آینده می دانند که می تواند آسیب جدی به محیط زیست و همچنین سلامت مردم برساند و به همین دلیل بسیاری از مسئولان با هشدار به مردم تاکید ویژه ای بر امر صرفه جویی دارند.
مهمترین اخبار و رویدادهای استان لرستان علاوه بر سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی استان لرستان به نشانی http://www.irna.ir/lorestan در کانال تلگرامی irnalorestan@ نیز منتشر می شوند.
3210/6060
خبرنگار: محمد یاراحمدی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.