به گزارش ایرنا تقی رستم وندی روز چهارشنبه در کارگروه پیشگیری از آسیب های اجتماعی لرستان در محل استانداری ، افزود: بررسی صدمات اقتصادی ناشی از آسیب های اجتماعی نشان می دهد که بنا بر تحقیقی که در سال 83 انجام گرفت مشخص شد که حدود 100 هزار میلیادریال به کشور بر اثر آسیب های اجتماعی خسارت وارد شده است.
وی اضافه کرد: همچنین بر اساس تحقیق سال گذشته خسارت ناشی از اعتیاد نسبت به سال 83 به میزان 18 درصد افزایش یافته است ؛ یعنی این میزان برابر با 16 درصد از تولید ناخالص ملی است.
رستم وندی همچنین گفت: همانطوریکه در 10 سال گذشته تاکنون شاهد کاهش تلفات جاده ای از 27 هزار به 16 هزار نفر در سطح کشور بوده ایم باید تلاش کرد آسیب های اجتماعی نیز کاهش یابند که برای رسیدن به این هدف باید مشکل بیکاری را رفع کرد.
به گفته وی طی 2 سال گذشته مقام معظم رهبری تاکید مهمی بر مساله اعتیاد داشتند و مسئولان را برای برخورد با این آسیب اجتماعی بسیج کردند که در نتیجه آن امروز شاهد یک انگیزه خوب در سطح کشور هستیم بطوریکه در سال 95 برای نخستین بار شاهد کاهش آسیب های اجتماعی بودیم.
قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی عنوان کرد: سال گذشته 10 درصد پرونده های دعاوی خانوادگی در کشور کاهش یافته است و یک درصد پرونده های توافقی طلاق نیز کاهش داشته که نشان می دهد در حوزه خانواده کارهای مثبتی صورت گرفته است.
وی افزود: در حوزه خشونت در سال گذشته شاهد کاهش 15 درصدی نزاع و شرارت ، کاهش هفت درصدی قتل و کاهش چهار درصدی پرونده های مربوط به تجاوز به املاک و اراضی کشور بوده ایم که همین روحیه امید به آینده و فعالیت های ما را دو چندان کرده است.
رستم وندی گفت:یکی از لوازم و نیازهای اساسی در شناخت پدیده های اجتماعی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی ، انجام مطالعات محلی و منطقه ای است.
1920/ 9872/6060
خبرنگار: اله یار محمودی فر**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.