به گزارش خبرآنلاین لرستان، سرهنگ بازگیر افزود:حل مشکلات و معضلات اجتماعی،سیاسی،فرهنگی و...ممکن نبوده مگر با شناخت دقیق، بررسی عمیق کمبودها و نارسایی هر منطقه که خوشبختانه با ظرفیت بسیج این اطلاعات را در اختیار داریم که هر گونه آسیبی را به موقع شناسایی کنیم.

وی در خصوص اهمیت کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اشاره کرد:فرهنگ اساس و فلسفه همه فعالیت های اثر گذار است و فرق نظام طاغوت با نظام کنونی نیز در فرهنگ است.

فرمانده سپاه ناحیه خرم آباد تاکید کرد: اگر مشکلات و آسیبهایی مانند بدحجابی،توزیع مواد مخدر صنعتی،بی بند و باری و...را در سطح نقاط حاشیه نشین شهر می بینیم، حاکی آن است که کمیسیون فرهنگی و سازمان فرهنگی خوب عمل نکرده است.

17 منطقه حاشیه نشین از استان در انتظار توجه شهرداری!

سرهنگ بازگیر در ادامه با اشاره به اینکه فقط قوه قهریه جوابگو نیست، تشریح کرد:به عنوان مثال کوچه بهمنی در محله اسد آبادی 145 خانوار دارد که 21قاچاقچی در آن جولان می دهند!اگر سپاه و نیروی انتظامی معتادین و متخلفین را دستگیر کرده پس شهرداری برای انتقال و درمان این دسته افراد آسیب دیده چه اقدامی انجام داده که دوباره به عرصه ارتکاب جرم بازنگردند!
چرا توسعه فضای سبز مناطقی مانند فاز یک در الویت دستور کار شهرداری ست اما 17 منطقه حاشیه نشین آسیب دیده شهر نظیر پاچنار،اسد آبادی و کوی علی آباد که زمانی ظرفیت محسوب می شدند باید از امکانات و توجه شهرداری محروم بمانند!
منطقه پشت بازار در زمان جنگ 173 شهید تقدیم انقلاب کرده و حال که با بحران آسیب های اجتماعی مواجه است،گناه خانوارهای سالم چیست؟!

فرد آسیب دیده در کنار درمان نیاز به اشتغال دارد

وی با اشاره به ضرورت توسعه زیرساختهای اشتغالزایی در این مناطق ادامه داد:طبق تجربه اثبات شده به هر کس شخصیت ببخشیم، اصلاح خواهد شد لذا فقط تهدیدات قوه قهریه و زندانی کردن این دسته افراد آسیب دیده کارساز نیست باید علت ها را جستجو کرد و همه با هم به شخص معتاد،قاچاقچی و آسیب دیده کمک کنیم اصلاح شود و در شرایطی قرار بگیرد که به عرصه تکرار جرم باز نگردد.

فرمانده سپاه ناحیه خرم آباد اشاره کرد: سال گذشته سپاه در راستای مهارت آموزی با دستور استاندار مدرسه مخروبه ای را تحویل گرفته و در این مدرسه اقدام به آموزش زنان آسیب دیده در امور خیاطی،گلسازی و...داشته است.

سرهنگ بازگیر ساماندهی نابسامانی های اجتماعی و فرهنگی را وظیفه انقلابی گری خود دانست و افزود: سپاه در کنار شورای شهر خرم آباد یارای همکاری همه جانبه در تمام امور سیاسی،اجتماعی،اقتصادی، فرهنگی،امنیتی و دفاعی را دارد.

چرا باید در کوی و برزن به جای موسیقی لری آهنگ کردی بشنویم!

سرهنگ بازگیر در بخش دیگری از سخنان خود اشاره کرد:450 ارکستر در استان وجود دارد که هیچکدام شناسنامه ندارد و افزود:این صنف موجبات شادی و فعالیتهای مفرح هم استانی ها هستند لذا از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی انتظار داریم برای آنها شناسنامه صادر کند.

فرمانده سپاه ناحیه خرم آباد با اظهار گلایه از امور فرهنگی اداره ارشاد بیان داشت:مسوولیت اداره ارشاد در این امر کمرنگ است که ما در کوی و برزن به جای شنیدن موسیقی زیبای حماسی لری باید آهنگ کردی بشنویم!چرا از موسیقی بومی حمایت نمی کنید!

هزینه برای نامگذاری کوچه ها همراه با اسم و وصیت نامه شهدا در هر منطقه از مواردی بود که وی بدان اشاره کرد.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 739798
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.