به گزارش خبرنگار ایرنا٬ سرهنگ علی حسین پازدار روز دوشنبه در نشست خبری تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس در محل سالن جلسات سپاه حضرت ابوالفضل (ع) خرم آباد افزود: برنامه های هفته دفاع مقدس با اجرای نمایش بزرگ رزمی فرهنگی عاشوراییان و بازسازی عملیات کربلای چهار در روز 23 شهریور ماه آغاز و با رژه نیروهای مسلح در خرم آباد و بروجرد و رژه موتوری در دیگر شهرستان های استان در روز 31 شهریورماه پایان می یابند.
وی اظهار کرد: دیدار فرماندهان نیروهای مسلح با نماینده ولی فقیه در لرستان٬ نواختن زنگ مقاومت٬ پیاده روی خانوادگی غبارروبی گلزار شهدا٬ برگزاری نماز جمعه و سخنرانی پیش از خطبه های فرماندهان نواحی مقاومت بسیج در سراسر استان٬ برگزاری صبحگاه مشترک به میزبانی لشکر 84، تجلیل از سربازان٬ ویزیت رایگان مردم توسط درمانگاه های نظامی و دیدار فرماندهان با خانواده معظم شهدا از مهمترین برنامه های سپاه پاسداران لرستان در هفته دفاع مقدس می باشند.
وی گفت: تاریخ نشان داده که در هر مقطعی افرادی بوده اند که ندای حق طلبی سر داده اند و دنیای کفر همیشه در مقابل آنها ایستاده است؛ از این حیث می توان جمهوری اسلامی ایران را پرچمدار حق جویی در جهان دانست.
وی افزود: استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا قبل از جنگ تحمیلی از هیچ اقدامی برای براندازی انقلاب کوتاهی نکرد اما به لطف خدا همه آن اقدامات با شکست های سنگینی روبرو شد.
این مسئول اظهار کرد: تلاش برای ایجاد جنگ های داخلی٬ راه اندازی کودتاهای مختلف٬ برپا کردن جنگ رسانه ای و ترور شخصیت ها از مهمترین اقدامات دشمن در راستای براندازی نظام قدس جمهوری اسلامی بود.
وی افزود: پس از عدم موفقیت مستکبران در انجام این مأموریت ها٬ تنها گزینه پیش رو برای آنها تحمیل جنگ بر مردم ایران بود که با همکاری 40 کشور در جهان آغاز شد.
معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با بیان اینکه جنگ پدیده ای نا میمون و نامبارک است، گفت: مردم ایران همواره صلح طلب بوده و هستند اما از آنجا که جنگ تحمیلی دفاع مردم از باورها٬ ارزش ها و اعتقادات بود با اخلاص به میدان آمدند و سرافرازانه به پیروزی رسیدند تا آنجا که علاوه بر حراست از مرزهای کشور٬ موفق به عقب راندن دشمن از خاک خود نیز شدند.
سرهنگ پازدار افزود: ناکامی دشمن در تحقق اهداف٬ شکست ابهت ابرقدرت ها٬ وحدت نیروهای مسلح٬ تحول در تولید صنایع نظامی٬ پذیرش جمهوری اسلای به عنوان یک قدرت در صحنه بین الملل و تشکیل و نقش آفرینی بسیج از مهمترین دستاوردهای کشور پس از جنگ تحمیلی بودند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خرم آباد نیز روز گذشته در نشست خبری نمایش بزرگ رزمی فرهنگی عاشوراییان و بازسازی عملیات کربلای چهار گفت: این نمایش از چهار بخش شامل نمایشگاه معبر بصیرت٬ بازسازی عملیات کربلای چهار٬ نمایش قائله خلق عرب در خرمشهر و همچنین نمایش مقاومت نیروهای لرستان در منطقه مابین سوسنگرد و حمیدیه تشکیل شده است.
سرهنگ ماشاالله بازگیر علت انتخاب عملیات کربلای چهار برای نمایش در لرستان را نقش کلیدی تیپ 57 سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان در این عملیات عنوان کرد و گفت: سخت ترین منطقه در این عملیات که به پنج ضلعی معروف بود به نیروهای سپاه لرستان سپرده شد که موفقیت این نیروها در واقع کلید پیروزی در این عملیات و همچنین مقدمه ای بر شروع عملیات کربلای پنج بود.
وی با اشاره به غائله خلق عرب در خرمشهر اظهار کرد: در این ماجرا رشادت های دلیرمردان لرستان و در رأس آنها شهید انوشروان رضایی از جمله مسائلی است که کمتر به آن پرداخته شده است حال آنکه به گفته سرداران ارشد نظامی ایران٬ سپاهیان لرستانی٬ طلایه داران پایان دادن به این غائله بودند.
وی به مقاومت سپاه لرستان در منطقه مابین سوسنگرد و حمیدیه اشاره کرد و افزود: مقاومت نیروهای لرستان در این منطقه نقطه عطفی در تاریخ جنگ تحمیلی به حساب می آید چرا که پس از این زمان عملیات های دشمن از وضعیت آفندی به پدافند تبدیل شد.
بازگیر گفت: این نمایش از 23 تا 29 شهریور هر شب از ساعت 20 تا 22 به آدرس پل آیت الله کمالوند٬ بلوار شهید شفیع پور مقابل کوی امام رضا(ع) برگزار می شود.
7264/3022
خبرنگار: بهزاد سلاح ورزی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.