مرادی در حاشیه بازدیدسرمایه گذارخارجی حوزه صنعت اسب دراستان لرستان، اظهارداشت: یکی از برنامه های جدی که دردستور کار هیئت سوارکاری لرستان قرارگرفته است تعیین وتکلیف نژادهای مختلف اسب ،خصوصا اصلاح نژادهایی است که در منطقه وجود دارد به همین دلیل از جناب آقای امانوئل سیزاک مشاورمزرعه الشغب دعوت کردیم تا برای این بحث به لرستان سفرکنند.
وی با بیان اینکه آقای امانوئل سیزاک درطی این چند روز حضور خود در استان بازدید هایی از مراکز پرورش اسب وباشگاه های سطح استان داشته اند،افزود: نظراین سرمایه گذار نسبت به اسبهایی که در منطقه لرستان وجود داردمثبت است ویقینابا برنامه ریزی ها ومدیریت ژنتیکی که دردستور کارقرارداده ایم قطعا درسالهای آینده شاهد نژادهای برتری از سراسر کشورخواهیم بود.
مرادی به اشاره به کره اسب مدنظر این سرمایه گذار نیز بیان کرد: این کره اسب یک سال ونیم سن دارد ویکی از کره های معتبرایران است ودرطول مدت زمانی که جناب آقای سیزاک در کشور گردش داشتند تنها کره ایی که مورد توجه و مدنظرش قرارگرفته همین کره است.
وی با بیان اینکه پیگیر شرایط اعزام این کره اسب به فرانسه هستیم، خاطر نشان ساخت: اگر این موضوع به سلامت برگزارشود انقلابی بسیاربزرگی در اسبهای استان لرستان ایجاد خواهد شدومی تواند یک شناسنامه معتبربرای پرورش دهندگان اسب در استان شود.
مرادی اظهارکرد: کارهای ابتدایی این اعزام صورت گرفته است و آقای امانوئل درحال شناسایی است وبعد از ارسال مشخصات وتوافقاتی که با مزرعه دانیل وخود پرورش دهنده صورت می گیرد ظرف اوایل یا اواخر آبان ماه این اتفاق خواهد افتاد.
رییس هیئت سوارکاری استان لرستان با تاکید برضرورت توسعه صنعت اسب در لرستان، گفت: صنعت اسب در سراسر جهان حرف اول را می زند وجز سرمایه گذاری های بسیارسود آوردر دنیا است ولی متاسفانه ما تاحدی در این زمینه عقب مانده ایم ولی بابرنامه ریزی هایی که در سطح کشور شده است به آرامی درحال پیشرفت وگام برداشتن در این زمینه هستیم .
مرادی تصریح کرد: استان لرستان جزاستانهای پایلوتی است که فدراسیون نسبت به آن نظر مساعدی دارد واکثر تولید کنندگان وپرورش دهندگان اسب می دانند ومسلط هستند که لرستان چقدر شرایط واقلیم مناسبی برای این قضیه دارد لذا با رایزنی های صورت گرفته توافق شده است که این سرمایه گذار حوزه صنعت اسب به عنوان اسپانسر اسبهای اصیل عرب وارداستان شده و در لرستان سرمایه گذاری کنند تا شاهد رشد وپرورش وتکثیر اسب در استان باشیم .
وی کل آمارنژادهای مختلف اسب در لرستان را حدود 2هزار راس اسب در کل استان برشمرد و یادآورشد: از این 2هزار اسب حدود 250 راس اسب شناسنامه دار داریم.
فرشید مرادی عنوان کرد: در طول این یکی دو سال اخیر با برنامه ریزی هایی که با معاونت فنی فدراسیون در خصوص شناسایی هرچه بیشتر اسبها داشته ایم تلاش می کنیم تا شرایط خودمان را داشته باشیم و حوزه صنعت اسب را در مسیر درست قرار بدهیم تا اصلاح نژاد را در استان به مرحله اجرا بگذاریم .

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 738329
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.