به گزارش ایرنا هوشنگ بازوند روز پنجشنبه در دیدار با دبیر اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی دردفتر استاندار لرستان اظهار کرد:پیروزی انقلاب اسلامی و اداره جنگ تحمیلی نشات گرفته از فرهنگ عاشورایی بوده و در صورت استفاده از این فرهنگ می توان مشکلات جامعه را برطرف کرد.
وی ادامه داد: در جنگ تحمیلی بیش از 30کشور عراق را حمایت کرده اما رزمندگان با اتکا به فرهنگ عاشورایی جنگ را به خوبی اداره کردند.
وی با اشاره به اینکه فرهنگ حسینی نسل به نسل تا به امروز منتقل و هیچگاه خللی در برگزاری عزاداری ایجاد نشده است اضافه کرد: اکنون باتوجه به حمله فرهنگی به کشور از سوی دشمنان ، شهیدانی امثال شهید حججی وحدت ملی را تقویت کرده و برگزاری اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی می تواند فرهنگ عاشورایی را در بین جوان ترویج دهد.
دبیر اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی در ادامه با اشاره به برگزاری اجلاس شانزدهم در لرستان افزود: این همایشات تا دوره هفتم تنها در تهران برگزار شده اما پس از آن در استان های کشور هرساله برگزار می شود و امسال دوره پانزدهم آن در استان اصفهان برگزار خواهد شد.
مهدی دهقان نیری با اشاره به برگزاری این اجلاس در 10روز مانده به شروع ماه محرم افزود: در این همایش بین المللی 2 روزه 64مهمان از 30کشور دنیا و از تمامی مذاهب و ادیان از پنج قاره دعوت بعمل می آید.
اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی هرساله 10 روز مانده به شروع ماه محرم برگزار می شود.
پانزدهمین دوره آن امسال در اصفهان و شانزدهمین دوره آن سال آینده در لرستان برگزار خواهد شد.
مهمترین اخبار و رویدادهای استان لرستان علاوه بر سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی استان لرستان به نشانی http://www.irna.ir/lorestan در کانال تلگرامی irnalorestan@ نیز منتشر می شوند.
3210/6060
خبرنگار: محمد یاراحمدی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.