به گزارش ایرنا ، نعمت الله دستیاری روز دوشنبه در جلسه بررسی مسایل و مشکلات کتابخانه شماره 2 پلدختر اظهار کرد: این کتابخانه با پیشرفت فیزیکی حدود 50 درصد جهت تکمیل نیاز به مساعدت مسوولان دارد.
وی گفت: کتابخانه ها در توسعه فرهنگی جامعه نقش موثری دارند و گسترش ، ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی اهمیت ویژه ای در جایگاه رشد جامعه دارد.
فرماندار پلدختر بر لزوم پرداخت نیم درصد سهم شهرداری ها به کتابخانه ها تاکید کرد و افزود: پرداخت نیم درصد حق شهرداری ها به کتابخانه های عمومی جز حقوق مردم است و شهرداری لازم است نیم درصد درآمد خود را به امور کتابخانه ها اختصاص دهد تا فرهنگ کتابخوانی بیشتر در شهرستان توسعه و نشر پیدا کند.
مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان لرستان نیز دراین جلسه گفت: کتابخانه شماره 2 پلدختر از جمله پروژه های استانی است که با گذشت چندین سال نیمه تمام مانده بود و اکنون تکمیل این کتابخانه در دستور کار قرار دارد.
علی جهان آرا افزود: متولی تکمیل کتابخانه های عمومی ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و راه و شهرسازی است و نهاد کتابخانه های عمومی استان به عنوان بهره بردار نقشی در ساخت کتابخانه ها ندارد.
وی با بیان اینکه ساخت پروژه کتابخانه شماره 2 پلدختر با اعتبارات قطره چکانی پیش نمی رود ، گفت: این پروژه با این روند چند سال آینده به اثر باستانی تبدیل می شود اما استاندار لرستان با تمرکز روی پروژه های نیمه تمام کمیته برنامه ریزی و سازمان برنامه و بودجه استان را مامور رسیدگی به این موضوع کرده اند.
عملیات اجرایی کتابخانه شماره 2 در بخش غربی شهر پلدختر در سال 87 در مساحت یکهزارو 500 مترمربع و زیربنای 800 مترمربع آغاز شد ولی با گذشت چندین سال به دلیل مشکلات مالی راکد ماند.
شهرستان پلدختر در 120 کیلومتری جنوب غربی مرکز استان لرستان واقع شده است .
آخرین اخبار و رویدادهای استان لرستان، ایران و جهان علاوه بر سایت ایرنا لرستان در کانال تلگرامی @irnalorestan نیز منتشر می شوند.
7272/6060
خبرنگار: فاطمه مهرابی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.