به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید محمود علوی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری استان لرستان در سالن همایش های استانداری با بیان اینکه خدمات صادقانه و مخلصانه مسئولان مایه سربلندی نظام می شود، افزود: امید است راه خدمتگزاری را همانند شهیدان رجایی و باهنر تداوم ببخشیم.
وی هفته دولت را فرصتی مناسب برای بیان خدمات دولت دانست و گفت: در این ایام باید کیفیت، کمیت و اشکالات کار و میزان موفقیت خدمات ارائه شده را بررسی کنیم.
وزیر اطلاعات فرصت خدمتگزاری به مردم را توفیقی بزرگ از سوی خداوند متعال دانست و افزود: اگر کیفی و پر انرژی کار نکردیم باید از خداوند طلب مغفرت کنیم و درصدد جبران برآییم.
وی با تاکید بر لزوم حفظ وحدت برای کار و خدمت موثر اظهار کرد: وقتی مسئولان همدل باشند و با صمیمیت کارها را پیش برند، کیفیت کار بالاتر می رود.
وی با بیان اینکه همراهی و همکاری را باید به عنوان یک نعمت الهی پاس بداریم، افزود: مسئولان از رقابت های منفی دوری کنند چراکه این رقابت ها موجب هدررفتن انرژی آنها می شود.
وی با تاکید بر اینکه رقابت ها باید در مقام خدمت باشند، گفت: پست ها، مقام ها و عناوین اگر منشا خدمت برای مردم نباشند، پشیزی نمی ارزند و فقط بار سنگینی برای مسئولان هستند.
وی مسئولیت ها را وسیله آزمایش انسان دانست و افزود: هرچه خرج ما برای مردم کمتر و خدمت ما بیشتر باشد با فرهنگ اهل بیت منطبق تر بوده و موفق تر عمل کرده ایم.
وزیر اطلاعات اظهار کرد: مردم باید بدانند پولی که از مالیات جمع می شود برای زیرساخت ها و امنیت در کشور هزینه می شود تا به دولت اعتماد کنند.
وی با تاکید بر رفتار محبت آمیز مسئولان با مردم افزود: مردم از هیچ تلاشی برای نظام فروگذار نکرده اند لذا باید تلاش خود را برای ارائه خدمات هرچه بیشتر به آنها بکار گیریم.
حجت الاسلام علوی گفت: تمام افرادی که در حکومت اسلامی زندگی می کنند شهروند هستند و باید به آنها خدمت کرد.
وی صرف هزینه و اعتبارات را برای کسب رضایت مردم کافی ندانست و گفت: با حسن اخلاق و برخورد خوب می توان این رضایت را کسب کرد.
وزیر اطلاعات افزود: حقوق مردم و حکومت متقابل است؛ مردم حق دارند از امنیت برخوردار باشند لذا نباید این احسان و خدمت با منت گذاشتن بر مردم بی ارزش شود.
وی با تاکید بر اینکه مسئولان در ادارات به دنبال تجملات نباشند، افزود: خدمت برای رضای خداوند باشد و مسئولیت در دلسوزی برای مردم خلاصه می شود.
حجت الاسلام علوی اظهار کرد: وقتی برخورد بدی را با خوبی جواب دهید دشمنی ها به دوستی تبدیل می شوند.
وی خطاب به مسئولان گفت: اگر دینداری را تابع دنیا قرار دادید و سعی کردید توجیه شرعی کنید، دین، دنیا و آخرتتان خسارت می بیند ولی اگر محیط و دنیا را تابع دین کردید، هم دین و هم دنیا را به دست می آورید.
وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر رسیدگی به اهل خانه گفت: فرزندان و محیط خانواده نیاز به لبخند همسر دارد لذا مسئولان باید تلاش کنند که فقط خستگی را به خانه نبرند.
3022
خبرنگار و انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.