به گزارش ایرنا، مدیرکل بهزیستی لرستان در آئین رونمایی از سامانه ثبت و کاهش طلاق که در محل مرکز مشاوره کاهش طلاق بهزیستی لرستان برگزار شد، گفت: این سامانه شرایطی فراهم می کند تا پدیده طلاق بعنوان یکی از آسیب های اجتماعی با اولویت در استان رصد و پیگیری شود تا بتوان این معضل اجتماعی را کنترل و کاهش داد.
اسداله حیدری افزود: سامانه الکترونیک ثبت طلاق لرستان دومین سامانه بعد از خراسان رضوی در کشور است.
مدیرکل بهزیستی لرستان با اشاره به اینکه طلاق در استان لرستان روند رو به افزایشی دارد، گفت: در برخی از شهرستان های استان همچون شهرستان کوهدشت آمار طلاق در مقایسه با سال گذشته 20 درصد افزایش را نشان می دهد.
حیدری اظهار کرد: این در حالیست که بسیاری از زوج ها دچار طلاق عاطفی هستند و یا اینکه مدام در حال مشاجرات خانوادگی بوده که اثرات منفی رفتاری بر روی فرزندان دارد.
وی با اشاره به اینکه دسترسی به آمار دقیق طلاق در ارئه خدمات مرتبط با این آسیب اجتماعی موثر است اظهار کرد: به کمک این سامانه می توان اطلاعات کامل و جامعی از زوجین و خانواده هایی که در آستانه طلاق قرار دارند پیدا کرد تا به کمک مراکز مشاوره ای کاهش طلاق استان در شهرستان های مختلف برنامه ریزی های موثر و کاربردری در راستای سازی و رفع مشکل ارائه داد.
وی افزود: در عین حال زوج هایی هم که هیچ گونه امید به سازش در آنها وجود ندارد با ثبت در این سامانه از طریق بهزیستی خدمات لازم را بعد از طلاق دریافت خواهند کرد.
1920/6060
خبرنگار:مهری دریکوند**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.