مصطفی زبردست در خصوص نظارت اداره کل دامپزشکی لرستان بر کشتار دام‌های قربانی در روز عید سعید قربان، اظهار کرد: به مناسبت فرا رسیدن عید سعید قربان اداره کل دامپزشکی لرستان اقدام به افزایش میزان نظارت‌های بهداشتی و شرعی خود بر دام‌های کشتاری و قربانی کرده است.

وی خاطر نشان کرد: در روز عید سعید قربان کلیه کشتارگاه‌های دام در سطح استان باز بوده و عملیات نظارت بر ذبح دام توسط ناظرین و کارشناسان بهداشت صورت خواهد گرفت.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی لرستان ضمن اشاره به اکیپ‌های نظارتی، بیان داشت: 21 اکیپ ثابت و 24 اکیپ سیار شامل 12 نفر دکتر دامپزشک و 15 نفر ناظر شرعی عملیات نظارت بهداشتی و شرعی را بر دام‌های قربانی انجام می‌دهند.

زبردست تصریح کرد: با توجه به شیوع بیماری‌هایی همچون تب کریمه کنگو، انتظار می‌رود شهروندان لرستانی دام و گوشت مورد نیازخود را از کشتارگاه‌های مجاز و مورد تائید دامپزشکی تهیه نمایند.

وی یادآور شد: ناظرین اداره کل دامپزشکی علاوه بر کشتارگاه‌ها، بر فعالیت میادین و جایگاه‌های عرضه دام با استفاده از تیم‌های ثابت و سیار نظارت می‌کند.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی لرستان با تاکید بر خریداری دام از مراکز مجاز، عنوان کرد: شهروندان لرستانی می‌توانند سوالات بهداشتی در خصوص دام را از کارشناسان اداره کل دامپزشکی لرستان در میان گذاشته و یا اینکه با شماره تلفن‌های 33310016 و 33302322 تماس حاصل نمایند.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 729732
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.