هوشنگ بازوند عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مبلغ 40 میلیارد ریال به ایستگاه پمپاژ واشیان، 15 میلیارد ریال به ایستگاه پمپاژ جلگه خلج، 20 میلیارد ریال به ایستگاه ملیون و 10 میلیارد ریال به ایستگاه زیودار اختصاص یافته است.
وی اضافه کرد: این اعتبارات در قانون بودجه لحاظ شده و برای فعالیت هایی است که منجر به تولید اشتغال می شوند.
استاندار لرستان گفت: برای تکمیل طرح آبرسانی چم مهر پلدختر 25 میلیارد ریال از محل اعتبارات ارتقای شاخص های اقتصادی استان لرستان اختصاص می یابد که امیدواریم با این اعتبار، آب منطقه ای استان بتواند تکمیل این طرح را تسریع کند.
وی افزود: عملیات اجرایی پمپاژ دشت بان بازه چم مهر پلدختر در سال 1381 با هدف تامین آب یکهزار و 250 هکتار از زمین های دیم این منطقه آغاز شد.
بازوند گفت: سال گذشته با وجود نداشتن وضعیت مالی مناسب دولت، مبلغ پنج میلیارد ریال برای تکمیل این طرح آبرسانی اختصاص یافت؛ با این وجود نواقصی وجود دارد که باید اصلاح شوند.
وی افزود: تعداد زیادی از ایستگاه های پمپاژ شهرستان پلدختر سال ها است که نیمه کاره رها شده اند؛ بعضی از این طرح ها پیشرفت فیزیکی بالایی دارند و با اعتبار اندکی به بهره برداری می رسند.
استاندار لرستان درخصوص وضعیت ایستگاه پمپاژ دشت جایدر پلدختر گفت: عملیات اجرایی این ایستگاه در سال 88 آغاز شده که اعتبارات ملی آن حدود ١٠6میلیارد ریال است.
وی افزود: چنانچه 60میلیارد ریال اعتبار از محل توازن به این طرح اختصاص یابد در مجموع با اعتبار ١٦0 میلیارد ریال فاز یک طرح به بهره برداری می رسد.
وی خواستار همت مضاعف مدیران برای تکمیل طرح ها شد و اظهار کرد: وجود ایراد در طرح ها هنگام بهره برداری پذیرفتی نیست و با مدیر مقصر برخورد می شود.
استاندار لرستان به اقدامات خوب دولت در بخش گاز اشاره کرد و گفت: با توجه ویژه دولت تدبیر و امید به زیرساخت های توسعه روستایی شاهد دستاوردهای بزرگی در این حوزه بوده ایم.
وی افزود: دولت تدبیر و امید با هدف محرومیت زدای، افزایش رفاه عمومی، جلوگیری از مهاجرت به شهر و اشتغالزایی، گاز رسانی به روستاها را در دستور کار قرار داده است.
بازوند گفت: 764 روستا در دولت تدبیر و امید در استان لرستان گاز رسانی شده است که از این تعداد 60 روستا در شهرستان پلدختر از نعمت گاز طبیعی بهره مند شده اند.
وی افزود: قبل از دولت تدبیر و امید تنها 6 روستای شهرستان پلدختز گاز رسانی شده بود که رشد 60 درصدی در بخش گاز رسانی را نشان می دهد.
استاندار لرستان در پاسخ به این سوال که چه اقدامی برای تکمیل یادمان شهدای گمنام پلدختر به عنوان یکی از مطالبات اصلی مردم شهرستان انجام شده است، گفت: امسال از محل اعتبارات استانی 2 میلیارد و 500 میلیون ریال به این طرح اختصاص یافته است که به مناسبت هفته دولت یک میلیارد و 500 میلیون ریال به این مبلغ اضافه می شود.
شهرستان پلدختر در 120 کیلومتری جنوب غربی مرکز استان لرستان واقع شده است.
آخرین اخبار و رویدادهای استان لرستان، ایران و جهان علاوه بر سایت ایرنا لرستان در کانال تلگرامی @irnalorestan نیز منتشر می شوند.
7272/3022
خبرنگار: فاطمه مهرابی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.