به گزارش ایرنا، جمعی از مردم این شهر می گویند: در حالی که در اکثر شهرهای کشور هر ساله بین 10 تا 15درصد به کرایه های تاکسی اضافه می شود اما در خرم آباد این افزایش کرایه در برخی مسیرها تا 40درصد هم می رسد.
براساس مصوبه شورای شهر خرم آباد کرایه تاکسی در برخی از مسیرها از پنج هزار ریال به هفت هزار ریال افزایش یافته است.
با نگاهی به گذشته می توان مشاهده کرد که در اردیبهشت سال 1393نرخ کرایه هر مسیر از 2هزارو 500 ریال به سه هزار و500 ریال یعنی حدود 35 درصد افزایش یافت که به بهانه نبود پول خرد رانندگان چهار هزار ریال را از مردم می گرفتند.
در سال 1394 نرخ کرایه هر مسیر از سه هزار و 500 ریال به چهارهزار و 200 ریال یعنی20 درصد افزایش یافته که راننده تاکسی‌ها به بهانه نداشتن پول خُرد، مبلغ پنج هزارریال برای هر مسیر از مردم می گرفتند.
حالا باید دید که مردم این شهر که در گذشته خاطره خوبی از افزایش کرایه و نبود پول خرد توسط تاکسی داران را در ذهن خود داشتند با این افزایش قیمت ها چگونه کنار می آیند.
حسین گودرزی یکی از شهروندان خرم آبادی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: متاسفانه شهر خرم آباد از لحاظ مدیریت شهری بسیار ضعیف بوده و هرساله ما شاهد افزایش بی رویه کرایه نیز در این شهر هستیم.
وی اضافه کرد: در این شهر به دلیل نرخ بیکاری بالا برخی مردم توان خرید خودروی شخصی ندارند و مجبور هستند که با تاکسی در سطح شهر تردد کنند که این افزایش قیمت کرایه برای برخی قابل پرداخت نیست.
مهناز معتمدی دیگر شهروند خرم آبادی که از افزایش کرایه تاکسی در خرم آباد گله مند هست می گوید: چرا باید کرایه هر مسیر 2هزار ریال گران شود بعد هم دیگر چون پول خرد نیست رانندگان با بهانه نبود پول خرد مسیر هفت هزارریالی را 10هزار ریال از ما می گیرند که این خود یک نوع بی عدالتی است.
رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری خرم آباد در گفت گو با خبرنگار ایرنا افزایش کرایه تاکسی ها در شهرستان خرم آباد را تایید کرد و گفت: از سال 84 تاکنون نرخ کرایه های تاکسی در خرم آباد افزایشی نداشته و براساس مصوبه شورای شهرستان خرم‌آباد این نرخ افزایش یافته است.
محمد فتحی بیرانوند بیان کرد: بر اساس کارهای کارشناسی شده و نوع هزینه ها، دستمزد کارگری، هزینه های تعویض روغن و خدمات خودرویی ، شورای شهر تصمیم گرفت که بین 25 تا 30 درصد کرایه های تاکسی را در سطح شهرستان خرم آباد افزایش دهند.
وی افزود: در گذشته 50 مسیر تاکسی در سطح خرم آباد پیش بینی شده بود که این تعداد به 80 مسیر مشخص و تعریف شده افزایش یافته است.
رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری خرم آباد اظهار کرد: براساس پیشنهادات کارشناسانه و مصوبه شورای شهر شاهد افزایش کرایه بین 25 تا 30 درصدی در سطح شهرستان خرم آباد هستیم.
فتحی بیرانوند یادآور شد: بر اساس ماده 71 قانون شوراها کمیته تطبیق فرمانداری ها می توانند نظرات خود را مبنی بر مغایرت با قوانین مصوبات شوراها ارائه دهند که این امر قانونی بوده است.
وی افزود: در سطح شهرستان خرم آباد بیش از 2 هزارو 300 تاکسی وجود دارد که تمام آنها باید ساماندهی شوند.
به گفته وی بزودی سیستم هوشمند برای تاکسی های سطح شهر خرم‌آباد راه‌اندازی می‌شود، تا مشخص شود که چه تعداد تاکسی روزانه در سطح شهر خرم آباد کار می کنند، چه تعداد مرخصی و چه تعداد کار نمی کنند.
فتحی بیرانوند یادآور شد: پرداخت الکترونیکی و نصب خودپرداز در تاکسی ها در آینده نزدیک می تواند برخی از مشکلات مسافران از لحاظ پول خرد را حل کند.
6060
خبرتگار: اله یار محمودی فر**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.