به گزارش ایرنا سید علی موسوی روز شنبه در کارگروه ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی لرستان با اشاره به حوادث رانندگی اخیر در محور ازنا - شازند اظهار کرد: افزایش سه اکیپ گشت محسوس و نامحسوس پلیس راه در این محور و نصب تابلو علایم هشدار دهنده در معرض دید رانندگان، نصب دوربین ثبت سرعت سنج، اقدامات تمهیدی به منظور کاهش میانگین سرعت در این مسیر از دیگر اقدامات لازم برای کاهش سوانح رانندگی می باشد.
وی با اشاره به اینکه پیمانکاران این مسیر موظف به ایمن سازی محوطه کارگاهی خود می باشند، گفت: اداره راه و شهرسازی قطعات نیمه کاره محور ازنا-شازند را در اسرع وقت تکمیل و نسبت به بهره برداری از انها اقدام کند.
وی افزود: تیمی متشکل از اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای، پلیس راه و راه و شهرسازی با همکاری فرمانداری ازنا محور را بازدید کرده و نقاط پرحادثه را شناسایی و نیازمندی های ایمنی آن را برآورد کرده اند که نتیجه آن در 2روز آینده به کارگروه اعلام می کنند.
جاده ازنا - اراک در ابتدا باهدف ایجاد ارتباط محلی بین شهرستان‌های ازنا و شازند ایجاد شد اما بعدها به دلایل مختلف ازجمله مسیر هموار و کاهش زمان سفر تبدیل به یک جاده ترانزیتی شد به ‌گونه ‌ای که بیشتر وسایل نقلیه عبوری از آن خودروهای سنگین هستند.
‎تردد فراوان وسایل نقلیه سنگین از محور ازنا - اراک در مقابل عرض کم جاده باعث بروز تصادفات فراوان منجر به جرح و فوت در این جاده شده که همین موضوع لزوم تسریع در تکمیل این طرح نیمه ‌کاره را دوچندان کرده است.
‎مهمترین اخبار و رویدادهای استان لرستان علاوه بر سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی استان لرستان به نشانی http://www.irna.ir/lorestan در کانال تلگرامی irnalorestan@ نیز منتشر می شوند.
3210/6060
خبرنگار: محمد یاراحمدی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.