به گزارش ایرنا حجت الاسلام رضا حقیان در خطبه های نمازجمعه این هفته دورود در مصلی امام خمینی(ره) این شهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت افزود: از نظر دین مبین اسلام 2 نگرش منفعت گرایانه و تکلیف گرایانه نسبت به مسئولیت و پست و مقام وجود دارد که در نگاه منفعت گرایانه مسئول به دنبال کسب منفعت برای خود، خانواده و اطرافیان است.
امام جمعه دورود اضافه کرد: نگاه منفعت گرایانه به مدیریت بسیار خطرناک است و هیچ کشوری با این دید پیشرفت نخواهد کرد.
وی با بیان اینکه نوع دوم نگاه به مسئولیت تکلیف گرایانه است، گفت: در این نگاه مسئولیت یک امانت محسوب می شود و مدیر به دنبال شناخت و انجام وظایف سازمانی می رود.
وی استکبارستیزی، ولایت مداری، دشمن شناسی، تعصب به دین و مملکت و دید پیامبرگونه نسبت به رفع مشکلات مردم را شاخصه های نگاه تکلیف گرایانه به مسئولیت عنوان کرد و افزود: مقابله اشرافیت و تجمل گرایی نیز از دیگر شاخصه های این نوع نگاه می باشند.
امام جمعه دورود اظهار کرد: این نگاه از سال 93 تاکنون در بیانات مقام معظم رهبری تحت عنوان مدیریت جهادی نظریه پردازی شده و به اشکال مختلف ارائه شده است.
وی تصریح کرد: نیاز جامعه امروز به نگاه تکلیف گرایانه به مسئولیت بیش از دهه 60 است زیرا امروزه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی با هجمه های شدیدتر و از زوایای مختلف در صدد ضربه زدن به نظام هستند.
وی بیان کرد: همه مدیران ما اگر خواهان سرافرازی در در فردای قیامت و ماندگاری در قلب تاریخ و ملت هستند می بایست چنین دیدی را به مسئولیت داشته باشند.
7268/3022
خبرنگار: میلاد باقری ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.