به گزارش خبرآنلاین لرستان، هوشنگ بازوند افزود: امسال در هفته دولت 59 پروژه با اعتباری بالغ بر 92 میلیارد تومان در استان لرستان کلنگ زنی می‌شود.

استاندار لرستان در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: به طور یقین اگر مردم و وجدان راضی باشند خداوند متعال هم از عملکرد ما راضی است.

وی خطاب به اعضای شورای شهر بیان کرد: امروز باید برای توسعه شهر حرکت کنید و یک سری هزینه‌ها را هم بدهی، نگران پرداخت هزینه ها نباشید چون هزینه‌ها اجتناب ناپذیر است و پیشرفت، توسعه و کار بزرگ هزینه دارد و این طور نیست که کارهای بزرگ هزینه نداشته باشد.

بازوند تصریح کرد: به طور یقین معیشت و کیفیت زندگی مردم باید مد نظر باشد وقتی اتفاقی می‌افتد ممکن است سنگ پرانی‌هایی هم انجام گیرد و اعضای شورا نباید نگران این مسائل باشند.

وی با بیان اینکه نخستین توقع مردم این است که اعضای شورای شهر یک شهردار خوب انتخاب کنند گفت: اعضای شورا باید شهرداری را که به دور از حواشی و مسائل سیاسی است انتخاب کنند.

استاندار لرستان تصریح کرد: رأیی که مردم به اعضای شورای شهر دادند رأی سیاسی نیست بلکه رای عمران و آبادانی است، مطالبه مردم از شوراها مطالبه‌ای از جنس عمران، آبادانی، توسعه، پیشرفت و خوب زندگی کردن در شهر است.

وی اظهارداشت: اینکه تصور شود به جریان سیاسی رأی داده است اصلا اینطور نیست و ما نباید پارلمان های محلی را سیاسی کنیم به اندازه کافی پارلمان ملی مسائل سیاسی را رصد و پیگیری می‌کند بنابراین باید پارلمان محلی به عنوان پالمان برآورده از مطالبات مردم مد نظر قرار گیرد.

بازوند افزود: درخواست داریم اعضای شورا اتحاد و وحدت داشته باشند و برای منافع شهرستان خط قرمز تعیین کنند یعنی اگر منافع شهرستان در خطر بی‌افتد همه خط قرمز ها را ملاک کار قرار دهند چون این خواسته مردم است اما متاسفانه در برخی از جاها این اتفاق نمی‌افتد در استان ما نیز این اتفاق نیفتاده است بنابراین اعضای جدید شورای شهر نگذارند این در شهرستان‌ها باب شود پس باید به خط قرمزها احترام بگذارید.

وی عنوان کرد: اگر مشکلی برای شهرستان به وجود آمد از حق خود بگذرید ولی از منافع شهرستان نگذرید در انتخاب شهردار نیز یک شخص با تجربه و از جنس عمران و آبادانی انتخاب کنید و تحت فشارهای جانبی قرار نگیرید و اگر بفهمیم انتخاب شهردار غیر از این باشد به طور حتم نسبت به صدور حکم وی اقدام نخواهیم کرد بنابراین تقاضا می‌شود شهرداری را انتخاب کنید که حداقل شرایط احراز شهرداری را به وزارت کشور ابلاغ کرده باشد و شرایط احراز را داشته باشد.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه مردم از اعضای شورای شهر توقع عمران و آبادانی را دارند بیان کرد: در این چهار سال عیدی بیرانوند شهردار خرم‌آباد کارهای خیلی خوبی در شهر خرم‌آباد انجام داد.

وی گفت: اینکه 128 هزار واحد ادارای، تجاری و مسکونی در شهر خرم‌آباد است و 9 درصد عوارض نوسازی بپردازند چالش بسیار بزرگی است بنابراین این چالش باید برطرف شود تا بتوان خدامات خوبی به مردم ارائه داد.

بازوند تصریح کرد: برطرف شدن چالش‌ها نیازمند وقت گذاشتن، همت و وحدت است، عین این چالش در بیرانشهر، سلسله و زاغه نیز وجود دارد.

وی اظهار داشت: لزومی ندارد شوراها خیلی خود را درگیر مسائل سیاسی کنند اگر خط و خطوط سیاسی دارند آن را بیرون از شورا بگذارند، در شورا همدلی را مد نظر قرار دهید.

استاندار لرستان افزود: شوراها از امروز متولی یک موجود زنده ای هستید به نام شهر، این موجود زنده با همه ما هم حرف می‌زند شما اگر به این موجود زنده نرسید بلافاصله صدای این موجود زنده بلند می‌شود.

وی عنوان کرد: اینکه شهر داری اعتیاد، سکونت گاه غیر رسمی می‌شود یک نوع بیماری است که دچار این موجود زنده می‌شود بنابراین ما هستیم که به عنوان پرستاران نباید اجازه بدهیم ن این اتفاق بی‌افتد و این به طور حتم نیازمند یک برنامه است.

بازوند بیان کرد: شورها ظرف یک یا دو ماه یک برنامه چهار ساله تدوین کنند، نمی‌شود برنامه وجود نداشته باشد، دارای یک برنامه باشند اگر یک برنامه نداشته باشند به طور یقین ممکن است ما به اهدافمان نرسیم اگر برنامه ای در بین شهر وجود نداشته باشد خروجی آن هرج و مرج می‌شود.

وی گفت: پایه هرج و مرج نیز ممکن است سیستم‌های حاشیه نشینی باشد و مهندسی اجتماعی را از بین ببرد ما نمی‌توانیم در شهر به دنبال این باشیم که مهندسی اجتماعی را رعایت نکنیم اما توقع امنیت داشته باشیم.

استاندار لرستان تصریح کرد: مهندسی اجتماعی پایه و فونداسیون امنیت است اگر نظم در شهر نباشدبه طور یقین نباید توقع امنیت داشت پس لازمه آن این است که نظمی در شهر وجود داشته باشد اگر امنیت انجام گرفت می‌توانیم بگوییم که ما بستر توسعه را فراهم کرده‌ایم.

وی عنوان کرد: اعضای شورای شهر خرم‌آباد باید بررسی انجام دهند که آیا زندگی شهروندان خرم‌آباد کمی است یا کیفی؟ به طور یقین اگر شهروندان یک شهر به صورت کمی زندگی کنند که در شهر خرم آباد این درصد بسیار بالا است نمی‌توانیم جلوی نرخ مهاجرت را بگیریم.

بازوند بیان کرد: یکی از عوامل مهاجرت این است که شهروندان ما به صورت کیفی نتوانستند زندگی کنند بلکه به صورت کمی زندگی می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: اعضای شورای شهر در برنامه‌ریزی شهری باید مزیت های شهر را احصا و از ظرفیت های شهر استفاده کنند بنابراین اگر از این مزیت‌ها استفاده نشود فرصت سوزی شده است.

استاندار لرستان عنوان کرد: فرصت سوزی یکی از عوامل جدی و موانع اقتصاد مقاومتی است و در استان لرستان نیز به کرات فرصت سوزی انجام شده است.

وی بیان کرد: اعضای شورا مشارکت مردم را در شهر به صورت جدی مد نظر قرار دهند، مشارکت گروه های اقتصادی را نیز در نظر گیرند و آنها را شناسایی کنند.

بازوند گفت: ما در زیر ساخت‌های فرهنگی و اجتماعی مشکل داریم که باید آن را حل کنیم از این رو باید مزیت فرهنگی شهر را به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد نمی‌توانید مزیت فرهنگی شهر را در نظر نگیرید بعد به دنبال کالبد شهر بروید.

وی اظهارداشت: فرهنگ مهمترین عامل کالبد شهر است، نباید به راحتی از کنار آن گذشت چون تبدیل به آسیب‌های اجتماعی می‌شوند و اگر فرهنگ و کالبد شهر با هم همخوانی نداشته باشند خروجی آن به طور یقین تبدیل به آسیب اجتماعی می‌شود و آن موقع هزینه آسیب اجتماعی هزینه سختی است.

استاندار لرستان با بیان اینکه شوراها به سرانه درآمدی مردم توجه داشته باشند، افزود: زمانی می‌توانید موفق باشید که شهروندهای پول داری داشته باشید شورا و شهرداری باید بتواند سرانه درآمدی مردم را افزایش دهند.

وی عنوان کرد: صنعت گردشگری مهمترین عاملی است که منجر به افزایش سرانه درآمدی مردم می‌شود، ظرفیت بسیار خوبی در خرم‌آباد وجود دارد و در چند سال اخیر نیز اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

 

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 723361
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.