فاز اول پرورش ماهیان خاویاری در زمینی به مساحت شش هکتار هفته دولت در شهرستان پلدختر افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا لرستان، هوشنگ‌بازوند اظهار داشت: پروژه مجتمع پرورش ماهیان خاویاری پلدختر فروردین ماه امسال با حضور ابتکار رئیس سازمان محیط زیست و جمعی از مسئولان استان در شهرستان پلدختر کلنگ‌زنی شد.

استاندار لرستان با بیان اینکه این مجتمع در زمینی به مساحت6 هکتار احداث خواهد شد، بیان‌کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرار است فاز اول پرورش ماهیان خاویاری هفته دولت در پلدختر افتتاح و به بهره‌برداری برسد.

وی عنوان کرد: این مجتع با فضای مفید 5.5 هکتار و 890 دهنه استخر پرورش ماهی در روستای چم گز احداث می‌شود و ظرفیت سالانه این مجتمع تولید600  تن گوشت و 25 تن خاویار است.

نماینده عالی دولت در لرستان با بیان اینکه این پروژه برای 89 نفر به طور مستقیم و 200 نفر غیر مستقیم اشتغالزایی ایجاد کرده‌است، یادآور شد: برای احداث و بهره‌برداری از این پروژه 880 میلیارد ریال هزینه می‌شود.

استاندار با بیان اینکه جایگاه ماهیان خاویاری در محافل شیلاتی و بیولوژی جهان، از اهمیت و ارزش بالایی برخوردار است، گفت: با برنامه‌ریزی مناسب و به‌کارگیری روش‌های نوین می‌توان در سال‌های آینده به توسعه آبزی‌پروری در زمینه پرورش ماهیان خاویاری دست‌ یافت.

بازوند با اشاره به ظرفیت‌های خدادادی در لرستان تصریح کرد: حدود ۱۳ میلیارد مترمکعب آب در سال داریم که تقریبا ۱۱ درصد روان آب‌های کشور را تشکیل می‌دهد و بیش از ۲۵۰۰ کیلومتر رودخانه و آب‌راه دائمی در استان وجود دارد که ظرفیت‌های بسیار بزرگی را برای توسعه ایجاد می‌کنند./

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.